Vliv korejštiny jakožto mateřského jazyka při učení se angličtiny se zaměřením na gramatiku
The impact of Korean as a native language in English language learning focused on grammar
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/136675Identifiers
Study Information System: 233534
Collections
- Kvalifikační práce [23976]
Author
Advisor
Referee
Horák, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
English for Intercultural Communication - Korean Studies
Department
Institute of Asian Studies
Date of defense
15. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
osvojování jazyka|učení jazyka|jazykový transfer|interference|chybová analýza|gramatika|korejština|angličtinaKeywords (English)
language acquisition|language learning|language transfer|interference|error analysis|grammar|Korean|EnglishTato bakalářská práce se zajímá vlivem korejštiny jakožto mateřského anglických gramatických jevů 300 chyb od 15 různých rodilých korejských mluvčí . Výsledky chybové analýzy představují kategorizaci 9 nejčastějších gramatických jevů, ve kterých mluvčí korejštiny chybují, a které jsou následně zkoumány, zdali jsou motivovány negativním jazykovým transferem z korejštiny.
This bachelor thesis deals with the impact the Korean language has as a native language in English grammar learning. The thesis is built upon error analysis which compares error utterances with the language norm of the target language. The analysis studies the total of 300 grammatical errors from 15 different Korean native speakers. The findings of the analysis are a list of 9 grammatical categories in which Korean natives are the most likely to err in and which are after further analyzed whether they are motivated by negative language transfer from Korean.