Zobrazit minimální záznam

Diagnostics of the Special Laerning and Behavioural Disorders and Affection of Progression of Children with these Disorders
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorVeselá, Zdeňka
dc.date.accessioned2017-04-06T10:00:12Z
dc.date.available2017-04-06T10:00:12Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12819
dc.description.abstractTato práce se zabývá diagnostikou a nápravou specifických poruch učení a chování. Je určena rodičům a vychovatelům dětí s těmito poruchami. Východiskem této práce je skutečnost, že specifické poruchy učení se nemusejí projevovat jen v oblasti tzv. školních dovedností (čtení, psaní, počítání), ale velice často se projevují i v jiných oblastech, jako např. v oblasti smyslů (poruchy zraku, sluchu), které mohou být zároveň příčinou školní neúspěšnosti a problémů v osvojování si učiva dětmi. Zabývá se také možnými poruchami chování a problémy v sociální a emocionální oblasti vyplývajícími z obtíží dětí se specifickými poruchami učení. Cílem je vést rodiče a vychovatele k aktivní pomoci dětem v překonávání těchto obtíží a nedostatků. Poskytuje jim proto nejen základní informace o povaze specifických poruch učení a chování, jejich diagnostice a projevech v dílčích oblastech, ale i konkrétní náměty a nápady na aktivity směřující k podpoře dětí se specifickými poruchami učení a chování, reedukaci a kompenzaci jejich obtíží. Vychází totiž i z přesvědčení, že cesta k úspěšné nápravě specifických poruch učení a chování je z velké míry závislá i na práci rodičů a vychovatelů, kteří s dítětem mohou trávit delší čas než speciální pedagogové a jiní odborníci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with diagnostics of the special learning and behavioural disorders and affection of progression of children with these disorders focuses on special learning and behaviour disorders, its diagnostics and rehabilitation. It is dedicated to parents and educators of children with these disorders. The special education disorders may not appear in learning the school stills (e.g. reading, writing and counting) but very often they appear in other spheres (e.g. senses), which is the presupposition built upon the author's experience. These sensual disorders may become obstacles in learning the school stills leading to failure. This work also stresses possible disorders and problems within social and emotive sphere resulting from learning and behaviour disorders. The objective is to lead the parents and educators to active assistance to these children in surpassing of these difficulties and inadequacies. That is why this work offers not only fundamental information about the character of special learning and behaviour disorders, their diagnostics and symptoms in partial areas, but also concretes the chosen topics and ideas for activities designed to a support of the children with special learning and behaviour disorders, reeducation and compensation of their difficulties. This work builds...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleDiagnostika specifických poruch učení a chování a ovlivnění vývoje dětí s těmito poruchamics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-10
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId18650
dc.title.translatedDiagnostics of the Special Laerning and Behavioural Disorders and Affection of Progression of Children with these Disordersen_US
dc.contributor.refereeNejedlá, Dana
dc.identifier.aleph001190210
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csUspokojivěcs_CZ
thesis.grade.enSatisfactoryen_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá diagnostikou a nápravou specifických poruch učení a chování. Je určena rodičům a vychovatelům dětí s těmito poruchami. Východiskem této práce je skutečnost, že specifické poruchy učení se nemusejí projevovat jen v oblasti tzv. školních dovedností (čtení, psaní, počítání), ale velice často se projevují i v jiných oblastech, jako např. v oblasti smyslů (poruchy zraku, sluchu), které mohou být zároveň příčinou školní neúspěšnosti a problémů v osvojování si učiva dětmi. Zabývá se také možnými poruchami chování a problémy v sociální a emocionální oblasti vyplývajícími z obtíží dětí se specifickými poruchami učení. Cílem je vést rodiče a vychovatele k aktivní pomoci dětem v překonávání těchto obtíží a nedostatků. Poskytuje jim proto nejen základní informace o povaze specifických poruch učení a chování, jejich diagnostice a projevech v dílčích oblastech, ale i konkrétní náměty a nápady na aktivity směřující k podpoře dětí se specifickými poruchami učení a chování, reedukaci a kompenzaci jejich obtíží. Vychází totiž i z přesvědčení, že cesta k úspěšné nápravě specifických poruch učení a chování je z velké míry závislá i na práci rodičů a vychovatelů, kteří s dítětem mohou trávit delší čas než speciální pedagogové a jiní odborníci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with diagnostics of the special learning and behavioural disorders and affection of progression of children with these disorders focuses on special learning and behaviour disorders, its diagnostics and rehabilitation. It is dedicated to parents and educators of children with these disorders. The special education disorders may not appear in learning the school stills (e.g. reading, writing and counting) but very often they appear in other spheres (e.g. senses), which is the presupposition built upon the author's experience. These sensual disorders may become obstacles in learning the school stills leading to failure. This work also stresses possible disorders and problems within social and emotive sphere resulting from learning and behaviour disorders. The objective is to lead the parents and educators to active assistance to these children in surpassing of these difficulties and inadequacies. That is why this work offers not only fundamental information about the character of special learning and behaviour disorders, their diagnostics and symptoms in partial areas, but also concretes the chosen topics and ideas for activities designed to a support of the children with special learning and behaviour disorders, reeducation and compensation of their difficulties. This work builds...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990011902100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV