Zobrazit minimální záznam

Needs of clients of the Seniors' Line in the state of emergency caused by COVID-19
dc.contributor.advisorLoneková, Katarína
dc.creatorDrazdíková, Hana
dc.date.accessioned2021-08-03T08:10:09Z
dc.date.available2021-08-03T08:10:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/128153
dc.description.abstractCílem této práce je zmapovat potřeby klientů jedné z linek důvěry pro seniory v době nouzového stavu na jaře 2020. Před samotným výzkumem jsou popsána teoretická východiska - definice důležitých pojmů, výsledky výzkumů o prožívání a dopadech pandemie covid-19, a také vybrané teorie potřeb. Cíle práce bylo dosaženo pomocí metody zakotvené teorie, analyzovány byly záznamy o proběhlých hovorech v daném období (12.3. - 17.5.2020). Výsledkem práce je stanovení šesti kategorií potřeb, které klienti linky seniorů v souvislosti se situací vyjadřovali. Důležitost praktické pomoci postupně klesala, naopak rostla potřeba kontaktu, potřeba informací a také potřeba důstojnosti. Emocionální potřeby byly důležité v celém sledovaném období, nejméně ve druhém období. Potřeba jistoty se projevovala nejméně. Výsledky této práce mohou sloužit jako podklad dalšímu zkoumání a také jako praktická inspirace v dalších podobných situacích.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to explore the needs of clients of one of the helplines for seniors in time of the state of emergency in spring 2020. Before the exploration itself, theoretical background is described - definition of important terms, researches on experience and impact of the covid-19 pandemic and also selected theories of needs. The aim was achieved by the use of the method of grounded theory, I analysed the records about calls in the given time frame (12.3. - 17.5.2020). This resulted in determination of six categories of needs, which were being expressed by the line's clients in association with the given situation. The importance of practical help was decreasing, on the other hand, needs of contact, information and dignity were increasing. Emotional needs were important during the whole time period, least important during the second period. Need of certainty was the least expressed one. The results of this thesis can be used as a foundation of follow-up research and also as an inspiration in solving similar situations.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcovid-19|senioři|potřeby|krize|krizová intervencecs_CZ
dc.subjectcovid-19|seniors|needs|crisis|crisis interventionen_US
dc.titlePotřeby klientů Linky seniorů v době nouzového stavu zapříčiněného COVID-19cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-24
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225548
dc.title.translatedNeeds of clients of the Seniors' Line in the state of emergency caused by COVID-19en_US
dc.contributor.refereeŠtětovská, Iva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je zmapovat potřeby klientů jedné z linek důvěry pro seniory v době nouzového stavu na jaře 2020. Před samotným výzkumem jsou popsána teoretická východiska - definice důležitých pojmů, výsledky výzkumů o prožívání a dopadech pandemie covid-19, a také vybrané teorie potřeb. Cíle práce bylo dosaženo pomocí metody zakotvené teorie, analyzovány byly záznamy o proběhlých hovorech v daném období (12.3. - 17.5.2020). Výsledkem práce je stanovení šesti kategorií potřeb, které klienti linky seniorů v souvislosti se situací vyjadřovali. Důležitost praktické pomoci postupně klesala, naopak rostla potřeba kontaktu, potřeba informací a také potřeba důstojnosti. Emocionální potřeby byly důležité v celém sledovaném období, nejméně ve druhém období. Potřeba jistoty se projevovala nejméně. Výsledky této práce mohou sloužit jako podklad dalšímu zkoumání a také jako praktická inspirace v dalších podobných situacích.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to explore the needs of clients of one of the helplines for seniors in time of the state of emergency in spring 2020. Before the exploration itself, theoretical background is described - definition of important terms, researches on experience and impact of the covid-19 pandemic and also selected theories of needs. The aim was achieved by the use of the method of grounded theory, I analysed the records about calls in the given time frame (12.3. - 17.5.2020). This resulted in determination of six categories of needs, which were being expressed by the line's clients in association with the given situation. The importance of practical help was decreasing, on the other hand, needs of contact, information and dignity were increasing. Emotional needs were important during the whole time period, least important during the second period. Need of certainty was the least expressed one. The results of this thesis can be used as a foundation of follow-up research and also as an inspiration in solving similar situations.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV