Systémy elektronických žákovských knížek z pohledu učitelů
Pupils' record book systems from the viewpoint of teachers
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/128088Identifiers
Study Information System: 222086
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Černý, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
21. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
školní informační systém|systém|žákovská knížka|elektronická žákovská knížka|učitelé|pohled učitelů|školyKeywords (English)
school information system|system|gradebook|online record book|teachers|viewpoint of teachers|schoolsTeoretická část diplomové práce uvádí do problematiky žákovských knížek a školních informačních systémů. V závěru popisuje vybraný školní informační systém Bakaláři, který je předmětem výzkumu. Výzkumná část se zabývá pohledem pedagogů na elektronické žákovské knížky ve školství, na jejich hodnocení a využívání systému Bakaláři. Pro sběr výzkumných dat proběhl prostřednictvím dotazníkové šetření.
The theoretical part of the diploma thesis introduces the issue of gradebooks and school information systems. Finally, it describes the selected school information system Bakaláři, which is the subject of research. The research part deals with the view of teachers on online record books in education, on their evaluation and use of the Bachelors system. To collect research data, it was conducted through a questionnaire survey.