Marketingová komunikace sportovních organizací na sociálních sítích
Marketing communication on social networks of sports organizations
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127331Identifikátory
SIS: 208425
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Crossan, William Morea
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
22. 6. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Český florbal, Český volejbal, Česká Házená, Covid-19Klíčová slova (anglicky)
Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Czech floorball, Czech volleyball, Czech Handball, Covid-19Název: Marketingová komunikace sportovních organizací na sociálních sítích Cíle: Cílem práce je na základě získaných dat vytvořit konkrétní návrhy, jak využívat sociální sítě jako prostředek komunikace a propagace sportovních svazů. Metody: V této práci byly využity tři metody. První metodou byl hloubkový rozhovor, který autorka práce vedla se zástupci tří sportovních svazů. Druhou využitou metodou byla obsahová analýza, jež se zabývala obsahem sociálních sítí sportovních svazů zapojených do výzkumu. Třetí metodou byla komparace. Ta porovnala výsledky z hloubkového rozhovoru a obsahové analýzy každého sportovního svazu zvlášť. Výsledky: Výsledky ukázaly, že z komunikovaných témat sportovních svazů je pro sledující nejvíce atraktivní téma reprezentačních týmů a českých hráčů působících v zahraničí. Co se týče typu příspěvku, na Facebooku a Instagramu byla jako nejatraktivnější vyhodnocena samostatná fotografie, dále grafika nebo krátké video. Dále výzkum přinesl výsledky ohledně frekvence publikování, propagace obsahu a využívání influencerů z řad komunity kolem sportovního svazu. Sportovní svazy jsou aktuálně ovlivňovány situací kolem Covid-19, což potvrdily i výsledky výzkumu a ukázaly změny v komunikaci, které svazy musely vlivem krize učinit. Jednalo se o větší interakci s fanoušky, živé přenosy...
Title: Marketing communication on social networks of sports organizations Objectives: The aim of this thesis is to create suggestions and recommendations for sports associations how to use social media as an instrument for communication and promotion. Methods: Three methods were used in this work. The first method is an in-depth interview with managers of three sports associations. The second method is content analysis, which focused on the published content on social networks of sports associations. The third method is comparison. It compared the results of an in- depth interview and content analysis of each sport association. Results: The results showed that of the communicated topics of sports associations, the topic of national teams and Czech players playing abroad is the most attractive for followers. As for the type of post, a photo, as well as graphics or short video were evaluated as the most attractive on Facebook and Instagram. Furthermore, the research yielded results on the frequency of publishing, content promotion and the use of influencers from the community around the sports association. Sports associations are currently affected by the situation around Covid-19, which was confirmed by research results and showed changes in communication that the associations had to make due to the...