Fenomén podcastu a jeho význam v současných médiích
The podcast phenomenon and its importance in today 's
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/126823Identifiers
Study Information System: 228819
Collections
- Kvalifikační práce [14459]
Author
Advisor
Referee
Skalický, Matěj
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
15. 6. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Podcasting, podcast, fenomén, média, audio pořad, RSS technologie, podcastováplatforma, monetizace obsahu, obsah na zakázku, rozhovorKeywords (English)
Podcasting, podcast, phenomenon, media, audio programme, RSS technology,podcast platform, content monetization, on demand content, interviewTato bakalářská práce se věnuje fenoménu podcastingu, který v posledních letech začal vstupovat nejen do tradičních médií, ale i do celé společnosti. Popisuje vznik, vývoj a určité charakteristiky tohoto fenoménu, ale zabývá se i motivacemi, které k jeho tvorbě či poslechu mají tvůrci i posluchači. Výzkumná část práce se pak zaměřuje na pohled, jaký na vliv podcastu v médií, firmách či politice, monetizaci obsahu či současný stav české podcastové scény mají tvůrci z médií, autoři, kteří nahrávají nezávislé podcasty i majitelé různých studií, které poskytují služby spojené s podcastingem. Tento výzkum proběhl formou sedmnácti rozhovorů. V neposlední řadě je také součástí výzkumné části dotazník, který zkoumal věkové i demografické rozložení posluchačů podcastů, jejich návyky či názory na jednotlivá témata, která se v souvislosti s podcastingem nabízejí. Práce nastiňuje možný vývoj tohoto fenoménu v budoucnosti a také poodhaluje názory, které na podcasting mají jednotliví tvůrci či lidé, kteří se podcasty zabývají.
This bachelor thesis is devoted to podcasting, which is one of the latest phenomena that occured in the traditional media and also in our society. It describes the origins, the development and the characteristics of this phenomenon and it also focuses on the motivation of the listeners and the producers. The research part is focused on the point of view which the professional or independent authors and owners of the podcasts studios have on the importance of podcasts in the media, content monetization or current state of Czech podcasts industry. As a part of this research, I interviewed seventeen podcasters or professionals in this area. Last but not least, the research part includes a survey which explores the age and demographic structure of podcast listeners and also their habits and opinions about podcasting. In the end, the thesis foreshadows the possible future of podcasting and also points out the opinions, which the respective producers have on podcasts.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Podcasting - audio obsah v digitální éře a jeho posluchači a posluchačky v Česku
Defence status: DEFENDEDSudíková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Date of defense: 29. 6. 2020The master thesis entitled "Podcasting - audio content in the digital era and its listeners in Czechia" is devoted to the phenomenon of podcasting which connects the traditional audio format with new digital technologies. ... -
Podcasting jako fenomén nových médií a jeho současný stav v České republice
Defence status: DEFENDEDSvobodová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 24. 1. 2019Tato diplomová práce se věnuje podcastingu, jednomu z fenoménů nových médií. Popisuje jeho vznik a vývoj, ale podrobněji pojednává především o jeho současném stavu a charakteristických rysech podcastů z hlediska obsahu, ... -
Tvorba a konzumace podcastů v České republice se zaměřením na marketing a podnikání
Defence status: DEFENDEDGregorová, Leona (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Date of defense: 28. 1. 2020This diploma thesis is devoted to the phenomenon of podcasting and its definition within the new media. It introduces the term in the context of its history and its current situation on foreign markets, ie the cradle of ...