Nákupní chování v automobilovém segmentu
Purchase behavior in automotive segment
rigorous thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125917Identifiers
Study Information System: 164430
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Consultant
Bahbouh, Radvan
Referee
Höschlová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
9. 4. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
nákupní chování|zákazník|spotřebitel|vnější vlivy|vnitřní vlivy|rozhodovací proces|nákupní proces|inovace|implementaceKeywords (English)
consumer behavior|customer|consumer|external influences|internal influences|decision process|purchase process|innovation|implementationCílem teoretické části rigorózní práce je obsahová a procesuální analýza nákupního chování. Obě uvedené analýzy poukazují na řadu vnitřních i vnějších vlivů, které vstupují do rozhodovacího procesu zákazníka, jehož výsledkem je či není koupě produktu. Práce popisuje nákupní chování již zažitých produktů, ale i nových technologií, které vstupují na trh. Výzkumná část práce je rozdělena na dvě části. První je zaměřena na analýzu faktorů, které ovlivňují nákup automobilu. Výzkum umožňuje identifikovat jednotlivé vlivy a poté stanovit důležitost těchto vlivů. Vzhledem k tomu, že do prodejního procesu vstupují i vlivy vnější, je zde analyzována percepce stejných rozhodovacích parametrů prodejci, kteří jsou součástí rozhodovacího procesu zákazníka a svými předpoklady jeho rozhodování také ovlivňují. Identifikované faktory jsou dále porovnány s Maslowovou hierarchií potřeb. Z výsledků výzkumu vyplývá, že existují rozdíly ve vnímání parametrů mezi majiteli jednotlivých značek a rozdíly mezi vnímáním důležitých parametrů zákazníky značky Mercedes-Benz a tím, jak tyto parametry vnímají prodejci značky Mercedes-Benz. Druhá část výzkumu mapuje výhody a nevýhody elektromobilů - zcela nového produktu, vstupujícího na trh. Implementaci nové technologie popisuje teorie Crossing the Chasm, která sleduje rozdíly...
The aim of the thesis is the contextual and procedural analysis of customers purchase behavior. Both analyses point out several internal and external factors, which play their role in customer's decision- making process. The result of the process is or it is not the purchase of a product. In theoretical part of the thesis is described customer's behavior at the purchase of both: standard products and also newly introduced product by which doesn't previous customer experience exist. Research part is divided into two parts. First part is an analysis of factors, which influence purchase of a passenger car. Research identifies the factors, which play a role in the decision-making process and determines the importance of these factors. Analyses compares the response of the customers with anticipation of the importance of the factors done by salesmen. Salesman is an integral part of the customer's decision-making process and he influences itby his/her assumptions. The factors are set into context with Maslow's Hierarchy of needs. It is possible to identify statistically important differences in perception of measured parameters among customers of car producer Mercedes-Benz, customers of other producers in automotive segment and salesmen of Mercedes-Benz. In the second part of the work are analyzed the...