Show simple item record

Purchase behavior in automotive segment
dc.creatorKlementová, Jana
dc.date.accessioned2021-06-17T10:03:35Z
dc.date.available2021-06-17T10:03:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125917
dc.description.abstractCílem teoretické části rigorózní práce je obsahová a procesuální analýza nákupního chování. Obě uvedené analýzy poukazují na řadu vnitřních i vnějších vlivů, které vstupují do rozhodovacího procesu zákazníka, jehož výsledkem je či není koupě produktu. Práce popisuje nákupní chování již zažitých produktů, ale i nových technologií, které vstupují na trh. Výzkumná část práce je rozdělena na dvě části. První je zaměřena na analýzu faktorů, které ovlivňují nákup automobilu. Výzkum umožňuje identifikovat jednotlivé vlivy a poté stanovit důležitost těchto vlivů. Vzhledem k tomu, že do prodejního procesu vstupují i vlivy vnější, je zde analyzována percepce stejných rozhodovacích parametrů prodejci, kteří jsou součástí rozhodovacího procesu zákazníka a svými předpoklady jeho rozhodování také ovlivňují. Identifikované faktory jsou dále porovnány s Maslowovou hierarchií potřeb. Z výsledků výzkumu vyplývá, že existují rozdíly ve vnímání parametrů mezi majiteli jednotlivých značek a rozdíly mezi vnímáním důležitých parametrů zákazníky značky Mercedes-Benz a tím, jak tyto parametry vnímají prodejci značky Mercedes-Benz. Druhá část výzkumu mapuje výhody a nevýhody elektromobilů - zcela nového produktu, vstupujícího na trh. Implementaci nové technologie popisuje teorie Crossing the Chasm, která sleduje rozdíly...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is the contextual and procedural analysis of customers purchase behavior. Both analyses point out several internal and external factors, which play their role in customer's decision- making process. The result of the process is or it is not the purchase of a product. In theoretical part of the thesis is described customer's behavior at the purchase of both: standard products and also newly introduced product by which doesn't previous customer experience exist. Research part is divided into two parts. First part is an analysis of factors, which influence purchase of a passenger car. Research identifies the factors, which play a role in the decision-making process and determines the importance of these factors. Analyses compares the response of the customers with anticipation of the importance of the factors done by salesmen. Salesman is an integral part of the customer's decision-making process and he influences itby his/her assumptions. The factors are set into context with Maslow's Hierarchy of needs. It is possible to identify statistically important differences in perception of measured parameters among customers of car producer Mercedes-Benz, customers of other producers in automotive segment and salesmen of Mercedes-Benz. In the second part of the work are analyzed the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnákupní chování|zákazník|spotřebitel|vnější vlivy|vnitřní vlivy|rozhodovací proces|nákupní proces|inovace|implementacecs_CZ
dc.subjectconsumer behavior|customer|consumer|external influences|internal influences|decision process|purchase process|innovation|implementationen_US
dc.titleNákupní chování v automobilovém segmentucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-04-09
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId164430
dc.title.translatedPurchase behavior in automotive segmenten_US
dc.contributor.refereeHöschlová, Eva
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem teoretické části rigorózní práce je obsahová a procesuální analýza nákupního chování. Obě uvedené analýzy poukazují na řadu vnitřních i vnějších vlivů, které vstupují do rozhodovacího procesu zákazníka, jehož výsledkem je či není koupě produktu. Práce popisuje nákupní chování již zažitých produktů, ale i nových technologií, které vstupují na trh. Výzkumná část práce je rozdělena na dvě části. První je zaměřena na analýzu faktorů, které ovlivňují nákup automobilu. Výzkum umožňuje identifikovat jednotlivé vlivy a poté stanovit důležitost těchto vlivů. Vzhledem k tomu, že do prodejního procesu vstupují i vlivy vnější, je zde analyzována percepce stejných rozhodovacích parametrů prodejci, kteří jsou součástí rozhodovacího procesu zákazníka a svými předpoklady jeho rozhodování také ovlivňují. Identifikované faktory jsou dále porovnány s Maslowovou hierarchií potřeb. Z výsledků výzkumu vyplývá, že existují rozdíly ve vnímání parametrů mezi majiteli jednotlivých značek a rozdíly mezi vnímáním důležitých parametrů zákazníky značky Mercedes-Benz a tím, jak tyto parametry vnímají prodejci značky Mercedes-Benz. Druhá část výzkumu mapuje výhody a nevýhody elektromobilů - zcela nového produktu, vstupujícího na trh. Implementaci nové technologie popisuje teorie Crossing the Chasm, která sleduje rozdíly...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is the contextual and procedural analysis of customers purchase behavior. Both analyses point out several internal and external factors, which play their role in customer's decision- making process. The result of the process is or it is not the purchase of a product. In theoretical part of the thesis is described customer's behavior at the purchase of both: standard products and also newly introduced product by which doesn't previous customer experience exist. Research part is divided into two parts. First part is an analysis of factors, which influence purchase of a passenger car. Research identifies the factors, which play a role in the decision-making process and determines the importance of these factors. Analyses compares the response of the customers with anticipation of the importance of the factors done by salesmen. Salesman is an integral part of the customer's decision-making process and he influences itby his/her assumptions. The factors are set into context with Maslow's Hierarchy of needs. It is possible to identify statistically important differences in perception of measured parameters among customers of car producer Mercedes-Benz, customers of other producers in automotive segment and salesmen of Mercedes-Benz. In the second part of the work are analyzed the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantBahbouh, Radvan
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV