Zobrazit minimální záznam

Participation of the Second Generation of Vietnamese in the Czech Republic in Education at Universities
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorVan, Dominik
dc.date.accessioned2021-03-26T01:07:15Z
dc.date.available2021-03-26T01:07:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124940
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o účasti druhé generace Vietnamců na vysokoškolském vzdělávání a jejích širších souvislostech. Nejprve se zaměřuje na historii migrace Vietnamců do českých zemí, jejich etnickou identitou a hodnotami. Dále se zabývá rozdíly mezi hodnotami minority a hodnotami majoritní společnosti a zejména účastí Vietnamců druhé generace na vysokoškolském vzdělávání. Cílem práce je identifikovat vybrané skutečnosti (jazykové a kulturní bariéry, stereotypy), se kterými se v průběhu formálního vzdělávání na vysokých školách setkávají, a zjistit, jaké jsou názory mladých dospělých Vietnamců - vysokoškoláků - na pociťované rozdíly v jejich vzdělávání oproti vzdělávání běžných studentů, kteří nejsou příslušníky národnostní menšiny. Kvalitativně orientované empirické šetření, které je realizováno formou rozhovorů se zaměřuje na analýzu a interpretaci motivů Vietnamců druhé generace v České republice k účasti na vzdělávání, překážky, s nimiž se v přístupu ke vzdělávání setkávají, a na způsoby jejich překonávání. Klíčová slova: vzdělávání, druhá generace, Vietnamci, vysoké školy, hodnoty, stereotypy, etnická identitacs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the participation of the second generation of Vietnamese in higher education and its broader context. First, it focuses on the history of Vietnamese migration to the Czech lands, their ethnic identity and values. It also deals with the differences between the values of the minority and the values of the majority society and especially the participation of second-generation Vietnamese in higher education. The aim of the work is to identify selected facts (language and cultural barriers, stereotypes) that they encounter during formal education at universities, and to find out what are the views of young adult Vietnamese - university students - on the perceived differences in their education compared to ordinary students, who are not members of a national minority. A qualitatively oriented empirical survey, which is conducted in the form of interviews, focuses on the analysis and interpretation of the motives of second-generation Vietnamese in the Czech Republic to participate in education, obstacles encountered in accessing education, and ways to overcome them. Keywords: education, second generation, Vietnamese, universities, values, stereotypes, ethnic identityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecteducation|second generation|Vietnamese|universities|values|stereotypes|ethnic identityen_US
dc.subjectvzdělávání|druhá generace|Vietnamci|vysoké školy|hodnoty|stereotypy|etnická identitacs_CZ
dc.titleParticipace druhé generace Vietnamců v České republice na vysokoškolském vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-03
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId223346
dc.title.translatedParticipation of the Second Generation of Vietnamese in the Czech Republic in Education at Universitiesen_US
dc.contributor.refereeGruber, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o účasti druhé generace Vietnamců na vysokoškolském vzdělávání a jejích širších souvislostech. Nejprve se zaměřuje na historii migrace Vietnamců do českých zemí, jejich etnickou identitou a hodnotami. Dále se zabývá rozdíly mezi hodnotami minority a hodnotami majoritní společnosti a zejména účastí Vietnamců druhé generace na vysokoškolském vzdělávání. Cílem práce je identifikovat vybrané skutečnosti (jazykové a kulturní bariéry, stereotypy), se kterými se v průběhu formálního vzdělávání na vysokých školách setkávají, a zjistit, jaké jsou názory mladých dospělých Vietnamců - vysokoškoláků - na pociťované rozdíly v jejich vzdělávání oproti vzdělávání běžných studentů, kteří nejsou příslušníky národnostní menšiny. Kvalitativně orientované empirické šetření, které je realizováno formou rozhovorů se zaměřuje na analýzu a interpretaci motivů Vietnamců druhé generace v České republice k účasti na vzdělávání, překážky, s nimiž se v přístupu ke vzdělávání setkávají, a na způsoby jejich překonávání. Klíčová slova: vzdělávání, druhá generace, Vietnamci, vysoké školy, hodnoty, stereotypy, etnická identitacs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the participation of the second generation of Vietnamese in higher education and its broader context. First, it focuses on the history of Vietnamese migration to the Czech lands, their ethnic identity and values. It also deals with the differences between the values of the minority and the values of the majority society and especially the participation of second-generation Vietnamese in higher education. The aim of the work is to identify selected facts (language and cultural barriers, stereotypes) that they encounter during formal education at universities, and to find out what are the views of young adult Vietnamese - university students - on the perceived differences in their education compared to ordinary students, who are not members of a national minority. A qualitatively oriented empirical survey, which is conducted in the form of interviews, focuses on the analysis and interpretation of the motives of second-generation Vietnamese in the Czech Republic to participate in education, obstacles encountered in accessing education, and ways to overcome them. Keywords: education, second generation, Vietnamese, universities, values, stereotypes, ethnic identityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV