Zobrazit minimální záznam

Analýza rozdílů ve výsledcích žáků ve standardizovaných testech napříč zeměmi: vliv moderních a tradičních metod výuky
dc.contributor.advisorPertold-Gebicka, Barbara
dc.creatorPtáčníková, Marie
dc.date.accessioned2021-02-24T10:50:09Z
dc.date.available2021-02-24T10:50:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124606
dc.description.abstractJaké metody výuky ve třídě jsou nejúčinnější, aby se zlepšily výsledky žáků, je velmi diskutované téma. O dopadu napříč zeměmi je však známo málo a literatura poskytuje nejasné závěry. V této práci rozšiřujeme portfolio zemí a analyzujeme roli moderních a tradičních výukových metod na výsledky žáků ve standardizovaných testech ve 43 zemích. Naše analýza se provádí ve dvou krocích a je typickým příkladem hierarchického lineárního modelování (HLM). V prvním kroku provedeme metodu fixního efektu žáka, abychom zohlednili většinu problémů s nenáhodným rozdělením žáků do škol a tříd. Identifikujeme pozitivní, negativní nebo žádný vliv moderních či tradičních výukových metod na výsledky žáků v daných zemích. Tato zjištění jsou neocenitelné pro tvůrce politik, jelikož naznačují, že neexistuje jeden univerzální přístup k moderním nebo tradičním metodám výuky za účelem zlepšení výsledků žáků. Jelikož je pozorována velká variace mezi zeměmi, pokračujeme dále a zkoumáme, jaké charakteristiky zemí by mohly vysvětlit mezinárodní rozdíly. Bayesiánská metoda průměrování modelů (BMA) asistuje s modelovou nejistotou a výběrem konkrétních proměnných. Naše zjištění naznačují, že kultura v dané zemi, přesněji řečeno kulturní dimenze vyhýbání se nejistotě a vztah k budoucnosti, která popisuje rigiditu země v chování a...cs_CZ
dc.description.abstractThere is an ongoing debate about what teaching practices are the most effective ones in order to improve student performance. However, little is known about the impact across countries and literature is highly inconclusive. In this work, we extend the portfolio of countries and provide evidence about the role of modern and traditional teaching practices on students' test scores in 43 countries. Our analysis is performed in two steps and is a typical example of hierarchical linear modelling (HLM). In the first step, we perform student fixed effect method to account for majority of selection issues. We identify a positive, negative or no effect of modern or traditional teaching methods on student performance. These results are priceless for policy makers suggesting that there is no one-fits-all-approach towards modern or traditional teaching methods to order to improve students' test scores. As a great variation is observed, we continue further and investigate what country characteristics could explain these differences across countries. Bayesian model averaging (BMA) method supports us in a model uncertainty and a particular variable selection. Our findings indicate that cultural dimension uncertainty avoidance, which describes country's rigidity in behaviour and institutions, assists in explaining...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmodern teaching practicesen_US
dc.subjecttraditional teaching practicesen_US
dc.subjectTIMSS standardized testsen_US
dc.subjectinternational comparisonen_US
dc.subjectwithin-student across-subject approachen_US
dc.subjectstudent achievementen_US
dc.subjectmoderní metody výukycs_CZ
dc.subjecttradiční metody výukycs_CZ
dc.subjectstandardizované testy TIMSScs_CZ
dc.subjectmezinárodní srovnánícs_CZ
dc.subjectmetoda within-student across-subjectcs_CZ
dc.subjectvýsledky žákůcs_CZ
dc.titleInvestigation of cross-country differences in student performance in standardized tests: the role of modern and traditional teaching methodsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-02-03
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId212859
dc.title.translatedAnalýza rozdílů ve výsledcích žáků ve standardizovaných testech napříč zeměmi: vliv moderních a tradičních metod výukycs_CZ
dc.contributor.refereeBauer, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJaké metody výuky ve třídě jsou nejúčinnější, aby se zlepšily výsledky žáků, je velmi diskutované téma. O dopadu napříč zeměmi je však známo málo a literatura poskytuje nejasné závěry. V této práci rozšiřujeme portfolio zemí a analyzujeme roli moderních a tradičních výukových metod na výsledky žáků ve standardizovaných testech ve 43 zemích. Naše analýza se provádí ve dvou krocích a je typickým příkladem hierarchického lineárního modelování (HLM). V prvním kroku provedeme metodu fixního efektu žáka, abychom zohlednili většinu problémů s nenáhodným rozdělením žáků do škol a tříd. Identifikujeme pozitivní, negativní nebo žádný vliv moderních či tradičních výukových metod na výsledky žáků v daných zemích. Tato zjištění jsou neocenitelné pro tvůrce politik, jelikož naznačují, že neexistuje jeden univerzální přístup k moderním nebo tradičním metodám výuky za účelem zlepšení výsledků žáků. Jelikož je pozorována velká variace mezi zeměmi, pokračujeme dále a zkoumáme, jaké charakteristiky zemí by mohly vysvětlit mezinárodní rozdíly. Bayesiánská metoda průměrování modelů (BMA) asistuje s modelovou nejistotou a výběrem konkrétních proměnných. Naše zjištění naznačují, že kultura v dané zemi, přesněji řečeno kulturní dimenze vyhýbání se nejistotě a vztah k budoucnosti, která popisuje rigiditu země v chování a...cs_CZ
uk.abstract.enThere is an ongoing debate about what teaching practices are the most effective ones in order to improve student performance. However, little is known about the impact across countries and literature is highly inconclusive. In this work, we extend the portfolio of countries and provide evidence about the role of modern and traditional teaching practices on students' test scores in 43 countries. Our analysis is performed in two steps and is a typical example of hierarchical linear modelling (HLM). In the first step, we perform student fixed effect method to account for majority of selection issues. We identify a positive, negative or no effect of modern or traditional teaching methods on student performance. These results are priceless for policy makers suggesting that there is no one-fits-all-approach towards modern or traditional teaching methods to order to improve students' test scores. As a great variation is observed, we continue further and investigate what country characteristics could explain these differences across countries. Bayesian model averaging (BMA) method supports us in a model uncertainty and a particular variable selection. Our findings indicate that cultural dimension uncertainty avoidance, which describes country's rigidity in behaviour and institutions, assists in explaining...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV