Investigation of cross-country differences in student performance in standardized tests: the role of modern and traditional teaching methods
Analýza rozdílů ve výsledcích žáků ve standardizovaných testech napříč zeměmi: vliv moderních a tradičních metod výuky
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124606Identifikátory
SIS: 212859
Kolekce
- Kvalifikační práce [17643]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bauer, Michal
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
3. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
moderní metody výuky, tradiční metody výuky, standardizované testy TIMSS, mezinárodní srovnání, metoda within-student across-subject, výsledky žákůKlíčová slova (anglicky)
modern teaching practices, traditional teaching practices, TIMSS standardized tests, international comparison, within-student across-subject approach, student achievementJaké metody výuky ve třídě jsou nejúčinnější, aby se zlepšily výsledky žáků, je velmi diskutované téma. O dopadu napříč zeměmi je však známo málo a literatura poskytuje nejasné závěry. V této práci rozšiřujeme portfolio zemí a analyzujeme roli moderních a tradičních výukových metod na výsledky žáků ve standardizovaných testech ve 43 zemích. Naše analýza se provádí ve dvou krocích a je typickým příkladem hierarchického lineárního modelování (HLM). V prvním kroku provedeme metodu fixního efektu žáka, abychom zohlednili většinu problémů s nenáhodným rozdělením žáků do škol a tříd. Identifikujeme pozitivní, negativní nebo žádný vliv moderních či tradičních výukových metod na výsledky žáků v daných zemích. Tato zjištění jsou neocenitelné pro tvůrce politik, jelikož naznačují, že neexistuje jeden univerzální přístup k moderním nebo tradičním metodám výuky za účelem zlepšení výsledků žáků. Jelikož je pozorována velká variace mezi zeměmi, pokračujeme dále a zkoumáme, jaké charakteristiky zemí by mohly vysvětlit mezinárodní rozdíly. Bayesiánská metoda průměrování modelů (BMA) asistuje s modelovou nejistotou a výběrem konkrétních proměnných. Naše zjištění naznačují, že kultura v dané zemi, přesněji řečeno kulturní dimenze vyhýbání se nejistotě a vztah k budoucnosti, která popisuje rigiditu země v chování a...
There is an ongoing debate about what teaching practices are the most effective ones in order to improve student performance. However, little is known about the impact across countries and literature is highly inconclusive. In this work, we extend the portfolio of countries and provide evidence about the role of modern and traditional teaching practices on students' test scores in 43 countries. Our analysis is performed in two steps and is a typical example of hierarchical linear modelling (HLM). In the first step, we perform student fixed effect method to account for majority of selection issues. We identify a positive, negative or no effect of modern or traditional teaching methods on student performance. These results are priceless for policy makers suggesting that there is no one-fits-all-approach towards modern or traditional teaching methods to order to improve students' test scores. As a great variation is observed, we continue further and investigate what country characteristics could explain these differences across countries. Bayesian model averaging (BMA) method supports us in a model uncertainty and a particular variable selection. Our findings indicate that cultural dimension uncertainty avoidance, which describes country's rigidity in behaviour and institutions, assists in explaining...