The Ukraine's Efforts towards Europeanisation
Úsilí Ukrajiny o evropeizaci
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124547Identifikátory
SIS: 203700
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučerová, Irah
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mezinárodní vztahy
Katedra / ústav / klinika
Katedra mezinárodních vztahů
Datum obhajoby
2. 2. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Tato práce analyzuje proces přijetí a implementace protikorupčních a soudní reforem na Ukrajině, které byly vyžadovány Evropskou unií mezi léty 2014 a 2019 z perspektivy racionálního institucionalismu a konstruktivistického institucionalismu, na základě přímého top-down modelu Europeizace Schimmelfenniga a Sedelmeiera. Tato práce je provedena formou kongruenční analýzy, vytvořením ex-ante predikcí ke každému z faktorů, které jsou spojené s danými perspektivami. Konkrétně jsou analyzovány reformy protikorupčního institucionálního rámce, systém majetkového prohlášení, reforma financování politických stran a Vyššího protikorupčního soudu k demonstrování omezeného pokroku. Následující empirická analýza výše zmíněných faktorů naznačuje, že racionální přístup nabízí lepší vysvětlení zpomalujících reforem - nesmírně vysoké domácí náklady a nedostačující věrohodnost podmíněnosti. Konstruktivistický přístup vyznačuje menší schopnost vysvětlit omezený progres přijetí a implementace reforem.
This thesis seeks to analyze the process of adoption and implementation of anti-corruption and judicial reforms in Ukraine that were demanded by the European Union between 2014 and 2019 from the perspectives of rational institutionalism and constructivist institutionalism, on the basis of the Schimmelfennig and Sedelmeier's direct, top-down model of Europeanization. The thesis is conducted as a congruence analysis by creating ex-ante predictions to each of the factors connected to either perspective. Specifically, the anti-corruption institutional framework, the asset declarations system, the political party financing reform, and the High Anti-Corruption Court are analyzed to demonstrate the limited progress. Subsequent empirical analysis of the aforementioned factors suggests that the rationalist approach offers a better explanation for the stalling reforms - the exceedingly high domestic costs, followed by the lacking credibility. The constructivist approach shows a lesser ability to explain the limited progress of reform adoption and implementation.
