Spokojenost zákazníků se službami Avalon fitness centra
Customer satisfaction with services of Avalon fitness center
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/124341Identifiers
Study Information System: 215611
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 1. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
spokojenost zákazníků, marketingový výzkum, služby, sportovní centrumKeywords (English)
customer satisfaction, marketing research, services, sport centreSpokojenost zákazníků se službami Avalon fitness centra zjistit spokojenost zákazníků poskytovanými službami prostřednictvím dotazníku . Na základě zjištěných výsledků změny a doporučení, které by měly vést ke zlepšení kvality poskytovaných služeb v Pro zjištění spokojenosti zákazníků se službami v použito modifikované metody SERVPERF dotazníku. dotazník měří skutečné vnímání kvality poskytovaných služeb. Mimo dotazníkového šetření proběhly polostrukturované rozhovory pro prohloubení problematiky s Výsledky dotazníkového šetření jsou znázorněny pomocí grafů a tabulek. výsledků je zřejmé, že jsou zákazníci Avalon fitness centra s službami velmi spokojeni. Nejvíce jsou zákazníci spokojeni s vybavením, poskytování služeb ve smluveném čase a trenéry. Naopak negativně vnímají čistotu zázemí, chování recepčních, skříňky v šatnách a aktualizování Klíčová slova: sportovní služby, služby, marketingový výzkum, spokojenost zákazníků,
Title: Customer satisfaction with services of Avalon fitness center Objectives: The main goal of this diploma thesis is to determine customer satisfaction with the services provided by Avalon fitness center through the SERVPERF questionnaire. Based on the results, make changes and propose recommendations that should lead to improved quality of services in the Avalon fitness center. Methods: A modified SERVPERF questionnaire method was used to determine customer satisfaction with the services in the Avalon fitness center. This questionnaire measures the actual perception of the quality of services provided. In addition to the questionnaire survey, semi-structured interviews were conducted to deepen the issue with management, trainers and selected customers of the fitness center. Results: The results of the questionnaire survey are shown using graphs and tables. It is clear from the results that the customers of the Avalon fitness center are very satisfied with the services provided. Customers are most satisfied with the opening hours, equipment, provision of services at the agreed time and coaches. On the contrary, they negatively perceive the cleanliness of the background, the behavior of the receptionists, lockers in the locker rooms and updating the schedule. Keywords: customer satisfaction,...