Show simple item record

Process of reading for pupils with dyslexia at the 2nd level of primary school
dc.contributor.advisorBartoňová, Miroslava
dc.creatorSládková, Iveta
dc.date.accessioned2021-02-02T17:01:03Z
dc.date.available2021-02-02T17:01:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/124199
dc.description.abstractProces čtení je náročný kognitivní proces. Pomocí něj dosahujeme různých úrovní čtenářské gramotnosti. Žáci s dyslexií se potýkají nejen s problémy se zvládnutím techniky čtení, ale také s porozuměním textu. Hlavním cílem diplomové práce je posoudit a zjistit, jak probíhá proces učení u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy s ohledem na proces čtení, který je u těchto žáků oslabený. Dílčím cílem diplomové práce je zjistit, které metody využívají učitelé při práci s žáky s dyslexií. Diplomová práce je zpracována jako kvalitativní výzkumné šetření s využitím techniky pozorování vybraného souboru v edukačním procesu (žáci druhého stupně), analýzy žákovské dokumentace a rozhovorů s žáky, jejich rodiči a pedagogy podle předem připraveného scénáře. Diplomová práce se zabývá vlivem používání intervenčních pomůcek na edukační proces žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy a vhodností jednotlivých pomůcek při intervenci v konkrétních případech.cs_CZ
dc.description.abstractThe reading process is a demanding cognitive process. With it, we achieve various levels of reading literacy. Pupils with dyslexia face not only problems mastering the reading technique, but also comprehension of the text. The main goal of the diploma thesis is to assess and find out how the learning process of pupils with dyslexia at the second stage of primary school takes place with regard to the reading process, which is weakened in these pupils. The partial goal of the diploma thesis is to find out which methods are used by teachers when working with pupils with dyslexia. The diploma thesis is processed as a qualitative research investigation using the technique of observation of a selected group in the educational process (second grade students), analysis of student documentation and interviews with students, their parents and teachers according to a pre-prepared scenario. The diploma thesis deals with the influence of the use of intervention aids on the educational process of pupils with dyslexia at the second stage of primary school and the suitability of individual aids for intervention in specific cases.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectspecific learning disabilitiesen_US
dc.subjectteaching aidsen_US
dc.subjectdyslexiecs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjectučenícs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectdidaktické pomůckycs_CZ
dc.titleProces čtení u žáků s dyslexíí na 2. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-12
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId214654
dc.title.translatedProcess of reading for pupils with dyslexia at the 2nd level of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csProces čtení je náročný kognitivní proces. Pomocí něj dosahujeme různých úrovní čtenářské gramotnosti. Žáci s dyslexií se potýkají nejen s problémy se zvládnutím techniky čtení, ale také s porozuměním textu. Hlavním cílem diplomové práce je posoudit a zjistit, jak probíhá proces učení u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy s ohledem na proces čtení, který je u těchto žáků oslabený. Dílčím cílem diplomové práce je zjistit, které metody využívají učitelé při práci s žáky s dyslexií. Diplomová práce je zpracována jako kvalitativní výzkumné šetření s využitím techniky pozorování vybraného souboru v edukačním procesu (žáci druhého stupně), analýzy žákovské dokumentace a rozhovorů s žáky, jejich rodiči a pedagogy podle předem připraveného scénáře. Diplomová práce se zabývá vlivem používání intervenčních pomůcek na edukační proces žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy a vhodností jednotlivých pomůcek při intervenci v konkrétních případech.cs_CZ
uk.abstract.enThe reading process is a demanding cognitive process. With it, we achieve various levels of reading literacy. Pupils with dyslexia face not only problems mastering the reading technique, but also comprehension of the text. The main goal of the diploma thesis is to assess and find out how the learning process of pupils with dyslexia at the second stage of primary school takes place with regard to the reading process, which is weakened in these pupils. The partial goal of the diploma thesis is to find out which methods are used by teachers when working with pupils with dyslexia. The diploma thesis is processed as a qualitative research investigation using the technique of observation of a selected group in the educational process (second grade students), analysis of student documentation and interviews with students, their parents and teachers according to a pre-prepared scenario. The diploma thesis deals with the influence of the use of intervention aids on the educational process of pupils with dyslexia at the second stage of primary school and the suitability of individual aids for intervention in specific cases.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV