dc.contributor.advisor | Bartoňová, Miroslava | |
dc.creator | Sládková, Iveta | |
dc.date.accessioned | 2021-02-02T17:01:03Z | |
dc.date.available | 2021-02-02T17:01:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/124199 | |
dc.description.abstract | Proces čtení je náročný kognitivní proces. Pomocí něj dosahujeme různých úrovní čtenářské gramotnosti. Žáci s dyslexií se potýkají nejen s problémy se zvládnutím techniky čtení, ale také s porozuměním textu. Hlavním cílem diplomové práce je posoudit a zjistit, jak probíhá proces učení u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy s ohledem na proces čtení, který je u těchto žáků oslabený. Dílčím cílem diplomové práce je zjistit, které metody využívají učitelé při práci s žáky s dyslexií. Diplomová práce je zpracována jako kvalitativní výzkumné šetření s využitím techniky pozorování vybraného souboru v edukačním procesu (žáci druhého stupně), analýzy žákovské dokumentace a rozhovorů s žáky, jejich rodiči a pedagogy podle předem připraveného scénáře. Diplomová práce se zabývá vlivem používání intervenčních pomůcek na edukační proces žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy a vhodností jednotlivých pomůcek při intervenci v konkrétních případech. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The reading process is a demanding cognitive process. With it, we achieve various levels of reading literacy. Pupils with dyslexia face not only problems mastering the reading technique, but also comprehension of the text. The main goal of the diploma thesis is to assess and find out how the learning process of pupils with dyslexia at the second stage of primary school takes place with regard to the reading process, which is weakened in these pupils. The partial goal of the diploma thesis is to find out which methods are used by teachers when working with pupils with dyslexia. The diploma thesis is processed as a qualitative research investigation using the technique of observation of a selected group in the educational process (second grade students), analysis of student documentation and interviews with students, their parents and teachers according to a pre-prepared scenario. The diploma thesis deals with the influence of the use of intervention aids on the educational process of pupils with dyslexia at the second stage of primary school and the suitability of individual aids for intervention in specific cases. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | dyslexia | en_US |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | learning | en_US |
dc.subject | specific learning disabilities | en_US |
dc.subject | teaching aids | en_US |
dc.subject | dyslexie | cs_CZ |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | učení | cs_CZ |
dc.subject | specifické poruchy učení | cs_CZ |
dc.subject | didaktické pomůcky | cs_CZ |
dc.title | Proces čtení u žáků s dyslexíí na 2. stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-01-12 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 214654 | |
dc.title.translated | Process of reading for pupils with dyslexia at the 2nd level of primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Hádková, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Proces čtení je náročný kognitivní proces. Pomocí něj dosahujeme různých úrovní čtenářské gramotnosti. Žáci s dyslexií se potýkají nejen s problémy se zvládnutím techniky čtení, ale také s porozuměním textu. Hlavním cílem diplomové práce je posoudit a zjistit, jak probíhá proces učení u žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy s ohledem na proces čtení, který je u těchto žáků oslabený. Dílčím cílem diplomové práce je zjistit, které metody využívají učitelé při práci s žáky s dyslexií. Diplomová práce je zpracována jako kvalitativní výzkumné šetření s využitím techniky pozorování vybraného souboru v edukačním procesu (žáci druhého stupně), analýzy žákovské dokumentace a rozhovorů s žáky, jejich rodiči a pedagogy podle předem připraveného scénáře. Diplomová práce se zabývá vlivem používání intervenčních pomůcek na edukační proces žáků s dyslexií na druhém stupni základní školy a vhodností jednotlivých pomůcek při intervenci v konkrétních případech. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The reading process is a demanding cognitive process. With it, we achieve various levels of reading literacy. Pupils with dyslexia face not only problems mastering the reading technique, but also comprehension of the text. The main goal of the diploma thesis is to assess and find out how the learning process of pupils with dyslexia at the second stage of primary school takes place with regard to the reading process, which is weakened in these pupils. The partial goal of the diploma thesis is to find out which methods are used by teachers when working with pupils with dyslexia. The diploma thesis is processed as a qualitative research investigation using the technique of observation of a selected group in the educational process (second grade students), analysis of student documentation and interviews with students, their parents and teachers according to a pre-prepared scenario. The diploma thesis deals with the influence of the use of intervention aids on the educational process of pupils with dyslexia at the second stage of primary school and the suitability of individual aids for intervention in specific cases. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |