Zobrazit minimální záznam

Classroom Climate and Teacher Humor
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorUškrtová, Johana
dc.date.accessioned2020-11-20T10:27:06Z
dc.date.available2020-11-20T10:27:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123412
dc.description.abstractThis thesis serves as an overview of information from Czech and international literary sources touching on the topics of teacher humor and classroom climate. Its purpose is to bring understanding of the relationship of classroom climate to the academic, behavioral and emotional sides of learners in classrooms. It describes how classroom climate is created and who participates in its creation. It puts forward teacher as the main creator of classroom climate and it attempts to capture what said climate brings to the teachers themselves. This work also introduces the phenomenon of humor within a psychological framework. The description of teacher humor is based on available, predominantly international, literature. The focus is on the advantages and shortcomings of using humor for teachers themselves, as well as for their learners. The research proposal endeavors to understand the relationship between classroom climate and teacher humor. Its aim is also to chart classroom climate and name the types of humor used by teachers in their classrooms. Additionally, the question is raised about the difference of opinion on teacher humor of teachers and learners. Keywords Classroom climate, climate creator, teacher humor, class teacheren_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce přináší přehled poznatků ze zahraniční i české literatury týkající se témat humoru učitele a třídního klimatu. Snaží se porozumět vztahu mezi klimatem třídy a akademickou, behaviorální i emoční stránkou žáků ve třídě. Popisuje, jak klima třídy vzniká a kdo jsou jeho tvůrci. Do popředí staví zejména učitele jakožto hlavního tvůrce třídního klimatu a snaží se zachytit, co dané klima třídy přináší i pro samotné učitele. Také představuje fenomén humoru v rámci psychologických souvislostí. Humor učitele je představen na základě dostupné, zejména zahraniční literatury. Pozornost je zaměřena na to, jaké přínosy či dopady má používání humoru pro samotné učitele ale i pro žáky daných tříd. Návrh výzkumu se snaží porozumět vztahu mezi klimatem školní třídy a humorem učitele. Snaží se mimo jiné zmapovat, jaké je klima tříd a jaké druhy humoru učitele jsou ve třídách používány. Také se zabývá otázkou, zda se liší názory na humor učitele u učitelů a u žáků. Klíčová slova Klima třídy, tvůrce klimatu, humor učitele, třídní učitelcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttvůrce klimatu|humor učitele|třídní učitel|klima třídycs_CZ
dc.subjectclassroom climate|climate creator|teacher humor|class teacheren_US
dc.titleKlima třídy a humor učitelecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-03
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId214697
dc.title.translatedClassroom Climate and Teacher Humoren_US
dc.contributor.refereeŠnoblová, Vladěna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce přináší přehled poznatků ze zahraniční i české literatury týkající se témat humoru učitele a třídního klimatu. Snaží se porozumět vztahu mezi klimatem třídy a akademickou, behaviorální i emoční stránkou žáků ve třídě. Popisuje, jak klima třídy vzniká a kdo jsou jeho tvůrci. Do popředí staví zejména učitele jakožto hlavního tvůrce třídního klimatu a snaží se zachytit, co dané klima třídy přináší i pro samotné učitele. Také představuje fenomén humoru v rámci psychologických souvislostí. Humor učitele je představen na základě dostupné, zejména zahraniční literatury. Pozornost je zaměřena na to, jaké přínosy či dopady má používání humoru pro samotné učitele ale i pro žáky daných tříd. Návrh výzkumu se snaží porozumět vztahu mezi klimatem školní třídy a humorem učitele. Snaží se mimo jiné zmapovat, jaké je klima tříd a jaké druhy humoru učitele jsou ve třídách používány. Také se zabývá otázkou, zda se liší názory na humor učitele u učitelů a u žáků. Klíčová slova Klima třídy, tvůrce klimatu, humor učitele, třídní učitelcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis serves as an overview of information from Czech and international literary sources touching on the topics of teacher humor and classroom climate. Its purpose is to bring understanding of the relationship of classroom climate to the academic, behavioral and emotional sides of learners in classrooms. It describes how classroom climate is created and who participates in its creation. It puts forward teacher as the main creator of classroom climate and it attempts to capture what said climate brings to the teachers themselves. This work also introduces the phenomenon of humor within a psychological framework. The description of teacher humor is based on available, predominantly international, literature. The focus is on the advantages and shortcomings of using humor for teachers themselves, as well as for their learners. The research proposal endeavors to understand the relationship between classroom climate and teacher humor. Its aim is also to chart classroom climate and name the types of humor used by teachers in their classrooms. Additionally, the question is raised about the difference of opinion on teacher humor of teachers and learners. Keywords Classroom climate, climate creator, teacher humor, class teacheren_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV