Názorové vůdcovství v éře sociálních médií
Opinion Leadership in the Era of Social Media
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/123216Identifikátory
SIS: 221222
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vinopal, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
2. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální média|názorové vůdcovství|masová média|média|internet|sociologieKlíčová slova (anglicky)
social media|opinion leadership|massmedia|media|internet|sociologyVojtěch Mejzr - Problematika názorového vůdcovství v éře sociálních médií Abstrakt (česky): Koncepty názorového vůdcovství a osobního vlivu ve vztahu k médiím vznikaly v 50. letech minulého století, tedy éry médií masových. Názoroví vůdci se stali základem dalších teorií, jednak jako zprostředkovatelé vlivu mediálního, ale také nositele vlivu osobního, schopní neformálně ovlivňovat své názory a jednání lidí ve svém okolí. Tradiční mediální systém, na jehož principech a základech jsou klasické teorie postaveny, nicméně prochází značnými proměnami, které stírají hranice mezi jeho základními distinkcemi. Ke konvergenci, jakožto sbíhání dříve odděleného, dochází s nástupem nových médií jak v rámci mediálních technologií, obsahu, vztahu médií k časoprostoru i individuální každodennosti, ale zejména také ve vztahu mezi producenty mediálních obsahů a publiky, která přestávají být pouhými konzumenty. Příchod internetu a zejména uživatelsky orientovaného Webu 2.0 totiž dává uživatelům do rukou možnost participovat skrze sociální média na selekci, produkci, ale i distribuci a gatekeepingu mediálních obsahů, tedy funkce, které dříve výlučně náležely producentům a mediálnímu průmyslu. V práci se proto pomocí teoretického přehledu literatury zabývám otázkou, zda je koncept názorového vůdcovství v současnosti stále...
Vojtěch Mejzr - Opinion leadership in the era of social media Abstract (in English): The concepts of opinion leadership and personal influence in relation to media emerged around 1950s, in the era of mass media. Opinion leaders became a cornerstone for a magnitude of consequent studies, either as mediators of media influence, but also as providers of personal influence, able to incidentally affect the opinions or acting of the people around them. The traditional medial system upon which are the classic theories based, however, has undergone significant changes - changes, which blur the lines between its primary distinctions. The emergence of "new" media is connected to processes of convergence, affecting the media technologies, the content, the relationship between the media and time, space and individual experiences of everyday life, but most importantly, the relationship between the content producers and the audiences, which are no longer just consumers. Diffusion of the internet and furthermore the user-oriented Web 2.0 grants the users abilities to use the social media in order to participate in the selection, production, but also distribution and gatekeeping of content - functions that have been previously distinctively held by the producers and the media industry. In this study, I use theoretical...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...