Show simple item record

Opinion Leadership in the Era of Social Media
dc.contributor.advisorLupač, Petr
dc.creatorMejzr, Vojtěch
dc.date.accessioned2020-11-10T11:01:10Z
dc.date.available2020-11-10T11:01:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123216
dc.description.abstractVojtěch Mejzr - Opinion leadership in the era of social media Abstract (in English): The concepts of opinion leadership and personal influence in relation to media emerged around 1950s, in the era of mass media. Opinion leaders became a cornerstone for a magnitude of consequent studies, either as mediators of media influence, but also as providers of personal influence, able to incidentally affect the opinions or acting of the people around them. The traditional medial system upon which are the classic theories based, however, has undergone significant changes - changes, which blur the lines between its primary distinctions. The emergence of "new" media is connected to processes of convergence, affecting the media technologies, the content, the relationship between the media and time, space and individual experiences of everyday life, but most importantly, the relationship between the content producers and the audiences, which are no longer just consumers. Diffusion of the internet and furthermore the user-oriented Web 2.0 grants the users abilities to use the social media in order to participate in the selection, production, but also distribution and gatekeeping of content - functions that have been previously distinctively held by the producers and the media industry. In this study, I use theoretical...en_US
dc.description.abstractVojtěch Mejzr - Problematika názorového vůdcovství v éře sociálních médií Abstrakt (česky): Koncepty názorového vůdcovství a osobního vlivu ve vztahu k médiím vznikaly v 50. letech minulého století, tedy éry médií masových. Názoroví vůdci se stali základem dalších teorií, jednak jako zprostředkovatelé vlivu mediálního, ale také nositele vlivu osobního, schopní neformálně ovlivňovat své názory a jednání lidí ve svém okolí. Tradiční mediální systém, na jehož principech a základech jsou klasické teorie postaveny, nicméně prochází značnými proměnami, které stírají hranice mezi jeho základními distinkcemi. Ke konvergenci, jakožto sbíhání dříve odděleného, dochází s nástupem nových médií jak v rámci mediálních technologií, obsahu, vztahu médií k časoprostoru i individuální každodennosti, ale zejména také ve vztahu mezi producenty mediálních obsahů a publiky, která přestávají být pouhými konzumenty. Příchod internetu a zejména uživatelsky orientovaného Webu 2.0 totiž dává uživatelům do rukou možnost participovat skrze sociální média na selekci, produkci, ale i distribuci a gatekeepingu mediálních obsahů, tedy funkce, které dříve výlučně náležely producentům a mediálnímu průmyslu. V práci se proto pomocí teoretického přehledu literatury zabývám otázkou, zda je koncept názorového vůdcovství v současnosti stále...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial media|opinion leadership|massmedia|media|internet|sociologyen_US
dc.subjectsociální média|názorové vůdcovství|masová média|média|internet|sociologiecs_CZ
dc.titleNázorové vůdcovství v éře sociálních médiícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-02
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221222
dc.title.translatedOpinion Leadership in the Era of Social Mediaen_US
dc.contributor.refereeVinopal, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVojtěch Mejzr - Problematika názorového vůdcovství v éře sociálních médií Abstrakt (česky): Koncepty názorového vůdcovství a osobního vlivu ve vztahu k médiím vznikaly v 50. letech minulého století, tedy éry médií masových. Názoroví vůdci se stali základem dalších teorií, jednak jako zprostředkovatelé vlivu mediálního, ale také nositele vlivu osobního, schopní neformálně ovlivňovat své názory a jednání lidí ve svém okolí. Tradiční mediální systém, na jehož principech a základech jsou klasické teorie postaveny, nicméně prochází značnými proměnami, které stírají hranice mezi jeho základními distinkcemi. Ke konvergenci, jakožto sbíhání dříve odděleného, dochází s nástupem nových médií jak v rámci mediálních technologií, obsahu, vztahu médií k časoprostoru i individuální každodennosti, ale zejména také ve vztahu mezi producenty mediálních obsahů a publiky, která přestávají být pouhými konzumenty. Příchod internetu a zejména uživatelsky orientovaného Webu 2.0 totiž dává uživatelům do rukou možnost participovat skrze sociální média na selekci, produkci, ale i distribuci a gatekeepingu mediálních obsahů, tedy funkce, které dříve výlučně náležely producentům a mediálnímu průmyslu. V práci se proto pomocí teoretického přehledu literatury zabývám otázkou, zda je koncept názorového vůdcovství v současnosti stále...cs_CZ
uk.abstract.enVojtěch Mejzr - Opinion leadership in the era of social media Abstract (in English): The concepts of opinion leadership and personal influence in relation to media emerged around 1950s, in the era of mass media. Opinion leaders became a cornerstone for a magnitude of consequent studies, either as mediators of media influence, but also as providers of personal influence, able to incidentally affect the opinions or acting of the people around them. The traditional medial system upon which are the classic theories based, however, has undergone significant changes - changes, which blur the lines between its primary distinctions. The emergence of "new" media is connected to processes of convergence, affecting the media technologies, the content, the relationship between the media and time, space and individual experiences of everyday life, but most importantly, the relationship between the content producers and the audiences, which are no longer just consumers. Diffusion of the internet and furthermore the user-oriented Web 2.0 grants the users abilities to use the social media in order to participate in the selection, production, but also distribution and gatekeeping of content - functions that have been previously distinctively held by the producers and the media industry. In this study, I use theoretical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV