Show simple item record

Work engagement: its pedictors and organizational outcomes
dc.contributor.advisorHöschlová, Eva
dc.creatorSivoková, Kristýna
dc.date.accessioned2020-11-02T11:21:24Z
dc.date.available2020-11-02T11:21:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/123003
dc.description.abstractThis thesis deals with the topic of work engagement. Firstly, various concepts of work engagement and approaches to measuring this concept are presented. Moreover, the context of engagement and its relations to important aspects of working life are being discussed. Lastly, links between work engagement and important organizational indicators of success are being outlined. The research project aims to determine relationships between selected work resources, work engagement and business performance, turnover and client satisfaction within the branch network of a Czech banking company. Research results showed a significant relationship between work engagement and all measured work resources. Part of the relationship between work resources and work engagement has been shown to be mediated through perceived meaningfulness of work. Furthermore, the significance of work engagement as a predictor of business performance was successfully verified. No significant correlations were found between work engagement, turnover and client satisfaction. Keywords work engagement, employee engagement, predictors, work resources, business performance, turnover, client satisfaction, meaningfulness of worken_US
dc.description.abstractPráce se věnuje tématu pracovní angažovanosti zaměstnanců. V první části práce jsou představeny různá pojetí pracovní angažovanosti a přístupy k měření tohoto konceptu. Dále jsou zde objasněny souvislosti pracovní angažovanosti s významnými aspekty pracovního života. Nastíněn je i vztah mezi pracovní angažovaností a důležitými ukazateli organizačního úspěchu. Výzkumný projekt se zabývá zjišťováním souvislostí mezi vybranými pracovními zdroji, pracovní angažovaností a obchodním výkonem, fluktuací a klientskou spokojeností v rámci pobočkové sítě české bankovní společnosti. Výsledky výzkumu ukázaly na významný vztah pracovní angažovanosti a všech měřených pracovních zdrojů. Část vztahu mezi pracovními zdroji a pracovní angažovaností se ukázala být zprostředkována skrze vnímanou smysluplnost práce. Dále byla úspěšně ověřena významnost pracovní angažovanosti pro predikci obchodního výkonu. Mezi pracovní angažovaností, fluktuací a klientskou spokojeností nebyly zjištěny významné souvislosti. Klíčová slova pracovní angažovanost, angažovanost zaměstnanců, prediktory, pracovní zdroje, obchodní výkon, fluktuace, klientská spokojenost, pracovní smysluplnostcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectwork engagement|employee engagement|predictors|work resources|business performance|turnover|client satisfaction|meaningfulness of worken_US
dc.subjectpracovní angažovanost|angažovanost zaměstnanců|prediktory|pracovní zdroje|obchodní výkon|fluktuace|klientská spokojenost|pracovní smysluplnostcs_CZ
dc.titlePracovní angažovanost: její prediktory a důsledky v organizacics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-14
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223842
dc.title.translatedWork engagement: its pedictors and organizational outcomesen_US
dc.contributor.refereeŠípová, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje tématu pracovní angažovanosti zaměstnanců. V první části práce jsou představeny různá pojetí pracovní angažovanosti a přístupy k měření tohoto konceptu. Dále jsou zde objasněny souvislosti pracovní angažovanosti s významnými aspekty pracovního života. Nastíněn je i vztah mezi pracovní angažovaností a důležitými ukazateli organizačního úspěchu. Výzkumný projekt se zabývá zjišťováním souvislostí mezi vybranými pracovními zdroji, pracovní angažovaností a obchodním výkonem, fluktuací a klientskou spokojeností v rámci pobočkové sítě české bankovní společnosti. Výsledky výzkumu ukázaly na významný vztah pracovní angažovanosti a všech měřených pracovních zdrojů. Část vztahu mezi pracovními zdroji a pracovní angažovaností se ukázala být zprostředkována skrze vnímanou smysluplnost práce. Dále byla úspěšně ověřena významnost pracovní angažovanosti pro predikci obchodního výkonu. Mezi pracovní angažovaností, fluktuací a klientskou spokojeností nebyly zjištěny významné souvislosti. Klíčová slova pracovní angažovanost, angažovanost zaměstnanců, prediktory, pracovní zdroje, obchodní výkon, fluktuace, klientská spokojenost, pracovní smysluplnostcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the topic of work engagement. Firstly, various concepts of work engagement and approaches to measuring this concept are presented. Moreover, the context of engagement and its relations to important aspects of working life are being discussed. Lastly, links between work engagement and important organizational indicators of success are being outlined. The research project aims to determine relationships between selected work resources, work engagement and business performance, turnover and client satisfaction within the branch network of a Czech banking company. Research results showed a significant relationship between work engagement and all measured work resources. Part of the relationship between work resources and work engagement has been shown to be mediated through perceived meaningfulness of work. Furthermore, the significance of work engagement as a predictor of business performance was successfully verified. No significant correlations were found between work engagement, turnover and client satisfaction. Keywords work engagement, employee engagement, predictors, work resources, business performance, turnover, client satisfaction, meaningfulness of worken_US
uk.file-availabilityN
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.date.embargoEndDate15-09-2023


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV