Zobrazit minimální záznam

Visual perception of media photography
dc.contributor.advisorLukavský, Jiří
dc.creatorČerná, Iveta
dc.date.accessioned2020-10-30T10:52:54Z
dc.date.available2020-10-30T10:52:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/122756
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is to describe the way people perceive media photography. Therefore I first focus on general aspects of photography perception, namely scene recognition, saliency and memorability. Then I focus on media photography, namely on reportage photography, its technical aspects, semantic saliency in the terms of emotional effect and ethics related to it. The aim of the suggested study is to contribute to the knowledge about semantic saliency of photography by empirically researching the emotional effect of photography on its memorability, including observing whether there is an difference in memorability depending on depiction of children or adults and also on depiction of individuals or groups of people. Keywords scene understanding, gist, saliency, memorability, media photographyen_US
dc.description.abstractBakalářská práce má za cíl popsat způsob vnímání fotografií v médiích. Za tímto účelem se nejprve věnuje obecným aspektům vnímání fotografií, konkrétně porozumění scéně, salienci a zapamatovatelnosti fotografie. Následně se zabývá mediální fotografií se zaměřením na reportážní fotografii a její technické aspekty a také sémantickou saliencí fotografií v rámci emočního účinku a s ním související etikou. Navrhovaný výzkum má za cíl doplnit oblast poznání o sémantické salienci fotografií, a to empirickým prozkoumáním emočního účinku fotografií na jejich zapamatovatelnost, včetně sledování, zda existuje rozdíl v zapamatovatelnosti fotografií podle toho, zda zobrazují děti nebo dospělé a také podle toho, zda se na snímcích vyskytují skupiny nebo jednotlivci. Klíčová slova porozumění scéně, gist, salience, zapamatovatelnost, mediální fotografiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectscene understanding|gist|saliency|memorability|media photographyen_US
dc.subjectporozumění scéně|gist|salience|zapamatovatelnost|mediální fotografiecs_CZ
dc.titleVnímání fotografií v médiíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-03
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202937
dc.title.translatedVisual perception of media photographyen_US
dc.contributor.refereeNovák, Ondřej
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce má za cíl popsat způsob vnímání fotografií v médiích. Za tímto účelem se nejprve věnuje obecným aspektům vnímání fotografií, konkrétně porozumění scéně, salienci a zapamatovatelnosti fotografie. Následně se zabývá mediální fotografií se zaměřením na reportážní fotografii a její technické aspekty a také sémantickou saliencí fotografií v rámci emočního účinku a s ním související etikou. Navrhovaný výzkum má za cíl doplnit oblast poznání o sémantické salienci fotografií, a to empirickým prozkoumáním emočního účinku fotografií na jejich zapamatovatelnost, včetně sledování, zda existuje rozdíl v zapamatovatelnosti fotografií podle toho, zda zobrazují děti nebo dospělé a také podle toho, zda se na snímcích vyskytují skupiny nebo jednotlivci. Klíčová slova porozumění scéně, gist, salience, zapamatovatelnost, mediální fotografiecs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor thesis is to describe the way people perceive media photography. Therefore I first focus on general aspects of photography perception, namely scene recognition, saliency and memorability. Then I focus on media photography, namely on reportage photography, its technical aspects, semantic saliency in the terms of emotional effect and ethics related to it. The aim of the suggested study is to contribute to the knowledge about semantic saliency of photography by empirically researching the emotional effect of photography on its memorability, including observing whether there is an difference in memorability depending on depiction of children or adults and also on depiction of individuals or groups of people. Keywords scene understanding, gist, saliency, memorability, media photographyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV