Procedural Generation of Combat Encounters in Role Playing Video Games
Generování bojových střetnutí v počítačových hrách na hrdiny
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/121247Identifikátory
SIS: 194612
Kolekce
- Kvalifikační práce [10148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černý, Vojtěch
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
16. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
procedurální generování, počítačové hry, hry na hrdinyKlíčová slova (anglicky)
procedural generation, video games, role playing gamesProcedurální generování je přítomno v mnoha dnešních hrách. Málo prací se ovšem zabývá generováním bojových střetnutí v počítačových hrách na hrdiny (RPG). V těchto hrách se hráčovi bojové schopnosti liší vyrazně člověk od člověka a je v nich veliké množství nepřátel, se kterými může hráč bojovat. Díky tomu je generování bojových střetnutí velice obtížné. V této práci vytvoříme malou hru, ve které implementujeme nový algoritmus na generování bojových střetnutí. Tuto hru pak distribujeme mezi veřejnost. Ze získaných dat dojdeme k tomu, že tento algoritmus je alespoň tak dobrý v generování soubojů jako autor práce a že se jedná o dobrý základ k dalšímu výzkumu.
Procedural content generation is present in many games today. However, little has been written about generating combat encounters in role playing video games (RPG). In these games the player's combat ability varies greatly from person to person and there are many different enemies that could be spawned for the player to fight. These factors make generation of combat encounters difficult. In this thesis we create a small game in which we implement a new algorithm for generating combat encounters. We then distribute this game to the general public. From the data we gather we conclude that this algorithm is at least as good at generating combat encounters as the author of the thesis and that it is a good starting point for further research.