Zobrazit minimální záznam

Experiment's arts of Jiří Nekvasil
dc.contributor.advisorHerman, Josef
dc.creatorČerný, Milan
dc.date.accessioned2017-04-05T09:20:58Z
dc.date.available2017-04-05T09:20:58Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11955
dc.description.abstractTato práce úzce navazuje na publikaci Daniel Dvořák & Jiří Nekvasil a jejich divadlo1 , kterou jsem vypracoval spolu s dramaturgem opery Národního divadla Pavlem Petráňkem. Vyšla v roce 2004, tedy v jubilejním 15. roce spolupráce obou umělců. Základ tvořil komentovaný podrobný fotografický scénář inscenace2 , všeobecný inscenační sylabus inscenátorů, v mnoha případech i podrobný scénář3 . Spolu s výběrem materiálů pro publikaci byly prostudovány i ostatní dokumenty (scénografické podklady, náčrty a rozpisy, recenze, ohlasy a programy). Archiv Jiřího Nekvasila byl v závěrečné fázi roztříděn a ve spolupráci s videotékou Institutu umění - Divadelního ústavu byly všechny dostupné videozáznamy inscenací převedeny na DVD média a současně uloženy ve fondech Institutu umění - Divadelního ústavu, v archivu Jiřího Nekvasila a v archivu autora této práce. Cílem publikace nebylo hodnocení společných inscenací, ale především jejich dokumentace. Ve své diplomové práci jsem se soustředil na popis Nekvasilových raných inscenací, které byly využíváním experimentálních prvků nejtypičtější vzhledem ke tvaru děl, jejich komornosti a prezentováním na neoficiálních malých operních jevištích. Z rané tvorby se svým charakterem díla tomu vymyká Bartoňův Golem, kterého jsem tedy do své práce nezahrnul, stejně jako inscenaci 2x...cs_CZ
dc.description.abstractThe author tries to point out some of the experimental elements in Jiří Nekvasil's work. His experiments instinctively and gradually began to appear in all of his performances. This was determined by a completely new and different approach to opera. Opera in itself became a modern and creative material that had not been strongly connected to a conventional reception. Nekvasil often adapted and altered it in various ways, touching a completely new type of audience. Thanks to Nekvasil's modern "video excerpts" and "destructive" point of view, it started to become understood as a different form of entertainment in the early nineties. The first overwhelming reception in the process gradually became a standard for theatrically revived opera performances. Nekvasil proved that opera is not a dead and outlived musical type of theatre; it has become playful, amusing and creative. It was necessary to unleash its post Romantic and veristic reins. Experimentation in Nekvasil's work started to become more and more obvious. When the libretlo appeared too restraining, he used absurd and trivial non-literary collages. He was not afraid to combine heterogeneous parallel opera stories and create a completely new piece. Later he was able to use previous experience from his early alternative years in staging performances in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleExperimentální tvorba Jiřího Nekvasilacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-23
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52648
dc.title.translatedExperiment's arts of Jiří Nekvasilen_US
dc.contributor.refereeJust, Vladimír
dc.identifier.aleph000982076
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce úzce navazuje na publikaci Daniel Dvořák & Jiří Nekvasil a jejich divadlo1 , kterou jsem vypracoval spolu s dramaturgem opery Národního divadla Pavlem Petráňkem. Vyšla v roce 2004, tedy v jubilejním 15. roce spolupráce obou umělců. Základ tvořil komentovaný podrobný fotografický scénář inscenace2 , všeobecný inscenační sylabus inscenátorů, v mnoha případech i podrobný scénář3 . Spolu s výběrem materiálů pro publikaci byly prostudovány i ostatní dokumenty (scénografické podklady, náčrty a rozpisy, recenze, ohlasy a programy). Archiv Jiřího Nekvasila byl v závěrečné fázi roztříděn a ve spolupráci s videotékou Institutu umění - Divadelního ústavu byly všechny dostupné videozáznamy inscenací převedeny na DVD média a současně uloženy ve fondech Institutu umění - Divadelního ústavu, v archivu Jiřího Nekvasila a v archivu autora této práce. Cílem publikace nebylo hodnocení společných inscenací, ale především jejich dokumentace. Ve své diplomové práci jsem se soustředil na popis Nekvasilových raných inscenací, které byly využíváním experimentálních prvků nejtypičtější vzhledem ke tvaru děl, jejich komornosti a prezentováním na neoficiálních malých operních jevištích. Z rané tvorby se svým charakterem díla tomu vymyká Bartoňův Golem, kterého jsem tedy do své práce nezahrnul, stejně jako inscenaci 2x...cs_CZ
uk.abstract.enThe author tries to point out some of the experimental elements in Jiří Nekvasil's work. His experiments instinctively and gradually began to appear in all of his performances. This was determined by a completely new and different approach to opera. Opera in itself became a modern and creative material that had not been strongly connected to a conventional reception. Nekvasil often adapted and altered it in various ways, touching a completely new type of audience. Thanks to Nekvasil's modern "video excerpts" and "destructive" point of view, it started to become understood as a different form of entertainment in the early nineties. The first overwhelming reception in the process gradually became a standard for theatrically revived opera performances. Nekvasil proved that opera is not a dead and outlived musical type of theatre; it has become playful, amusing and creative. It was necessary to unleash its post Romantic and veristic reins. Experimentation in Nekvasil's work started to become more and more obvious. When the libretlo appeared too restraining, he used absurd and trivial non-literary collages. He was not afraid to combine heterogeneous parallel opera stories and create a completely new piece. Later he was able to use previous experience from his early alternative years in staging performances in...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990009820760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV