Nástroje pro tvorbu obsahu 3D závodních her
Nástroje pro tvorbu obsahu 3D závodních her
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119431Identifiers
Study Information System: 213281
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Pilát, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
7. 7. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
softwarové nástroje, tvorba obsahu, 3D, počítačové hry, závodní hryKeywords (English)
software tools, content creation, 3D, video games, racing gamesCílem této práce je vytvořit systém pro herní engine Unity pro vytváření silnic a dalších postranních objektů kolem skutečných silnic. Důraz je kladen na optimalizaci finální geometrie, uživatelskou přívětivost a flexibilitu. Systém se snaží řešit mnoho složitých silničních případů, které zatím nikdy nebyly vyřešeny v mainstream Unity assetech pro tvorbu silnic. Práce zohledňuje také problém repetice textury silnice. Systém byl ověřen vytvořením skutečného okruhu a několika imaginárních okruhů. Výsledkem práce je plugin, který mohou vývojáři her využít k urychlení vývoje závodních her. 1
The goal of this thesis is to create a system for game engine Unity for creating roads and other side objects around real roads. Emphasis is placed on optimizing the final product, user-friendliness, and flexibility. The system tries to solve many complex road cases never solved in mainstream Unity road assets. It also takes into account the problem of tiling the texture of a road. The system was validated by recreating real track and several imaginary tracks. The result of the work is a plugin, which can be used by game developers to speed up the development of racing games. 1