Menstruační stigma v reklamách na menstruační produkty
Menstrual stigma in advertising of menstrual products
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119312Identifiers
Study Information System: 220661
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Mazák, Jaromír
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
10. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
menstruace|stigma|reklama|menstruační produktyKeywords (English)
menstruation|stigma|advertising|menstrual products(česky) Tato práce se zabývá menstruačním stigmatem ve videoreklamách na menstruační produkty. Nejprve je představen teoretický základ pro studium stigmatu spojeného s menstruací a poté je představeno několik článků, které se zabývaly analýzou reklam na menstruační produkty. S použitím explorační metody se práce snaží postihnout fenomén stigmatu spojeného s menstruací, kdy hlavní otázkou je: "Jakým způsobem pracují reklamy inzerující různé typy menstruačních produktů s menstruačním stigmatem?" Dále se štěpí na jednotlivé podotázky, kterými jsou: "Lze identifikovat nějaké rozdíly v práci se stigmatem u různých typů produktů, zejména v komparaci tradičních a alternativních menstruačních produktů?", "Jakými způsoby je stigma v reklamách využíváno, udržováno či rušeno?" a "Souvisí tyto způsoby s typem produktu a s cílovou skupinou, na kterou se zaměřují?" Za pomoci teorie byly stanoveny výchozí kategorie, podle kterých byly reklamy následně analyzovány. Další kategorie byly objeveny v rámci samotné analýzy reklam s tím, že se týkají menstruačního stigmatu, jehož analýza je hlavním cílem této práce. Z kvalitativní analýzy reklam vyplynulo, že většina analyzovaných reklam na tradiční menstruační produkty stále udržuje a využívá stigma spojené s menstruací, zatímco reklamy na alternativní menstruační...
(in English): This thesis deals with menstrual stigma in advertising of menstrual products. First, the theoretical basis for stigma associated with menstruation is presented and then several articles are described that dealt with the analysis of advertisements for menstrual products. With the use of exploration method, the thesis tries to capture the phenomenon of menstrual-related stigma, where the main question is: "How do advertisements advertise different types of menstrual products and how do they work with menstrual stigma?" It is further divided into individual sub-questions, which are: "Can any differences in work with stigma be identified for different types of products, especially in the comparison of traditional and alternative menstrual products?", "In what ways is stigma used, maintained or abolished in advertising?" and "Are these ways of work related to the type of product and the target audience?" With the help of theory, certain categories were established, according to which the advertisements were subsequently analysed. Further categories were discovered in the analysis of advertising itself, with the proviso that they relate to the menstrual stigma, the analysis of which is the main goal of this work. The qualitative analysis of the advertisements showed that most of the...