Show simple item record

Menstrual stigma in advertising of menstrual products
dc.contributor.advisorDudová, Radka
dc.creatorPoncarová, Petra
dc.date.accessioned2020-07-24T08:06:03Z
dc.date.available2020-07-24T08:06:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/119312
dc.description.abstract(in English): This thesis deals with menstrual stigma in advertising of menstrual products. First, the theoretical basis for stigma associated with menstruation is presented and then several articles are described that dealt with the analysis of advertisements for menstrual products. With the use of exploration method, the thesis tries to capture the phenomenon of menstrual-related stigma, where the main question is: "How do advertisements advertise different types of menstrual products and how do they work with menstrual stigma?" It is further divided into individual sub-questions, which are: "Can any differences in work with stigma be identified for different types of products, especially in the comparison of traditional and alternative menstrual products?", "In what ways is stigma used, maintained or abolished in advertising?" and "Are these ways of work related to the type of product and the target audience?" With the help of theory, certain categories were established, according to which the advertisements were subsequently analysed. Further categories were discovered in the analysis of advertising itself, with the proviso that they relate to the menstrual stigma, the analysis of which is the main goal of this work. The qualitative analysis of the advertisements showed that most of the...en_US
dc.description.abstract(česky) Tato práce se zabývá menstruačním stigmatem ve videoreklamách na menstruační produkty. Nejprve je představen teoretický základ pro studium stigmatu spojeného s menstruací a poté je představeno několik článků, které se zabývaly analýzou reklam na menstruační produkty. S použitím explorační metody se práce snaží postihnout fenomén stigmatu spojeného s menstruací, kdy hlavní otázkou je: "Jakým způsobem pracují reklamy inzerující různé typy menstruačních produktů s menstruačním stigmatem?" Dále se štěpí na jednotlivé podotázky, kterými jsou: "Lze identifikovat nějaké rozdíly v práci se stigmatem u různých typů produktů, zejména v komparaci tradičních a alternativních menstruačních produktů?", "Jakými způsoby je stigma v reklamách využíváno, udržováno či rušeno?" a "Souvisí tyto způsoby s typem produktu a s cílovou skupinou, na kterou se zaměřují?" Za pomoci teorie byly stanoveny výchozí kategorie, podle kterých byly reklamy následně analyzovány. Další kategorie byly objeveny v rámci samotné analýzy reklam s tím, že se týkají menstruačního stigmatu, jehož analýza je hlavním cílem této práce. Z kvalitativní analýzy reklam vyplynulo, že většina analyzovaných reklam na tradiční menstruační produkty stále udržuje a využívá stigma spojené s menstruací, zatímco reklamy na alternativní menstruační...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmenstruation|stigma|advertising|menstrual productsen_US
dc.subjectmenstruace|stigma|reklama|menstruační produktycs_CZ
dc.titleMenstruační stigma v reklamách na menstruační produktycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-10
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId220661
dc.title.translatedMenstrual stigma in advertising of menstrual productsen_US
dc.contributor.refereeMazák, Jaromír
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato práce se zabývá menstruačním stigmatem ve videoreklamách na menstruační produkty. Nejprve je představen teoretický základ pro studium stigmatu spojeného s menstruací a poté je představeno několik článků, které se zabývaly analýzou reklam na menstruační produkty. S použitím explorační metody se práce snaží postihnout fenomén stigmatu spojeného s menstruací, kdy hlavní otázkou je: "Jakým způsobem pracují reklamy inzerující různé typy menstruačních produktů s menstruačním stigmatem?" Dále se štěpí na jednotlivé podotázky, kterými jsou: "Lze identifikovat nějaké rozdíly v práci se stigmatem u různých typů produktů, zejména v komparaci tradičních a alternativních menstruačních produktů?", "Jakými způsoby je stigma v reklamách využíváno, udržováno či rušeno?" a "Souvisí tyto způsoby s typem produktu a s cílovou skupinou, na kterou se zaměřují?" Za pomoci teorie byly stanoveny výchozí kategorie, podle kterých byly reklamy následně analyzovány. Další kategorie byly objeveny v rámci samotné analýzy reklam s tím, že se týkají menstruačního stigmatu, jehož analýza je hlavním cílem této práce. Z kvalitativní analýzy reklam vyplynulo, že většina analyzovaných reklam na tradiční menstruační produkty stále udržuje a využívá stigma spojené s menstruací, zatímco reklamy na alternativní menstruační...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This thesis deals with menstrual stigma in advertising of menstrual products. First, the theoretical basis for stigma associated with menstruation is presented and then several articles are described that dealt with the analysis of advertisements for menstrual products. With the use of exploration method, the thesis tries to capture the phenomenon of menstrual-related stigma, where the main question is: "How do advertisements advertise different types of menstrual products and how do they work with menstrual stigma?" It is further divided into individual sub-questions, which are: "Can any differences in work with stigma be identified for different types of products, especially in the comparison of traditional and alternative menstrual products?", "In what ways is stigma used, maintained or abolished in advertising?" and "Are these ways of work related to the type of product and the target audience?" With the help of theory, certain categories were established, according to which the advertisements were subsequently analysed. Further categories were discovered in the analysis of advertising itself, with the proviso that they relate to the menstrual stigma, the analysis of which is the main goal of this work. The qualitative analysis of the advertisements showed that most of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV