Zobrazit minimální záznam

Evolution of audio commentary in sports computer games since 1998
dc.contributor.advisorBosák, Jaromír
dc.creatorPlášil, Václav
dc.date.accessioned2020-07-20T09:49:40Z
dc.date.available2020-07-20T09:49:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118892
dc.description.abstractThis diploma thesis are describing the evolution of audio commentary in sports computer games since 1998. As the subject for the research was selected the FIFA game series, currently the best-selling game of virtual sports category. The objective of the analysis is to find out under which circumstances could this game includes the Czech version of audio commentary. Structurally this diploma thesis is divided into theoretical and research part. The first part describes the theoretical aspects of the researched issue. Describes the evolution in the video game industry from its beginnings to the present time, including the phenomenon of the eSports that is described in the second chapter. The theoretical part concludes with an analysis of methods, elements and specifics, for commentating of a sporting events. At the beginning of the research, this analysis is confronted with the specifics of the word algorithm for audio commentary used in the FIFA game series. Final SWOT analysis describe evaluation of the current state of evolution in the video game industry with the focus on the subject of this diploma thesis, audio commentary in the FIFA game series and possible return of the Czech version of audio commentary into the game. Keywords Commentating, FIFA, pc games, videogames, word algortihm,...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce monitoruje vývoj a postavení audio komentáře ve sportovních počítačových hrách od roku 1998. Předmětem výzkumu byla vybrána herní série FIFA, aktuálně nejprodávanější hra virtuálního sportu a úvaha, za jakých podmínek by se do této herní série mohla vrátit česká verze audio komentáře. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, teoretické a výzkumné. První část vymezuje teoretické předpoklady zkoumané problematiky, popisuje evoluci videoherního průmyslu od jeho počátků až po současnou dobu, kdy se do své fáze vyspělosti dostává odvětví eSports, jemuž je věnována druhá kapitola. Teoretickou část uzavírá rozbor metod, prvků a specifik, platných pro komentování sportovních událostí. V úvodu výzkumu je tento rozbor podroben konfrontaci se specifiky namlouvání algoritmu slov pro audio komentář použitý v herní sérii FIFA. Závěrečná SWOT analýza poskytne zhodnocení aktuálního stavu evoluce video herního průmyslu s přihlédnutím na téma diplomové práce, audio komentář v herní sérii FIFA a možný návrat české mutace. Klíčová slova Komentování, FIFA, počítačové hry, videohry, algoritmus slov, eSports, sport Název práce Vývoj a postavení audio komentáře ve sportovních počítačových hrách od roku 1998 do současnostics_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectaudio commentaryen_US
dc.subjectcommentatingen_US
dc.subjectword algorithmen_US
dc.subjectfootballen_US
dc.subjectsporten_US
dc.subjectesporten_US
dc.subjectFIFAen_US
dc.subjectEA Sportsen_US
dc.subjectaudio komentářcs_CZ
dc.subjectkomentovánícs_CZ
dc.subjectalgoritmus slovcs_CZ
dc.subjectfotbalcs_CZ
dc.subjectsportcs_CZ
dc.subjectesportcs_CZ
dc.subjectFIFAcs_CZ
dc.subjectEA Sportscs_CZ
dc.titleVývoj a postavení audio komentáře ve sportovních počítačových hrách od roku 1998 do současnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-29
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId213624
dc.title.translatedEvolution of audio commentary in sports computer games since 1998en_US
dc.contributor.refereeLokšík, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce monitoruje vývoj a postavení audio komentáře ve sportovních počítačových hrách od roku 1998. Předmětem výzkumu byla vybrána herní série FIFA, aktuálně nejprodávanější hra virtuálního sportu a úvaha, za jakých podmínek by se do této herní série mohla vrátit česká verze audio komentáře. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, teoretické a výzkumné. První část vymezuje teoretické předpoklady zkoumané problematiky, popisuje evoluci videoherního průmyslu od jeho počátků až po současnou dobu, kdy se do své fáze vyspělosti dostává odvětví eSports, jemuž je věnována druhá kapitola. Teoretickou část uzavírá rozbor metod, prvků a specifik, platných pro komentování sportovních událostí. V úvodu výzkumu je tento rozbor podroben konfrontaci se specifiky namlouvání algoritmu slov pro audio komentář použitý v herní sérii FIFA. Závěrečná SWOT analýza poskytne zhodnocení aktuálního stavu evoluce video herního průmyslu s přihlédnutím na téma diplomové práce, audio komentář v herní sérii FIFA a možný návrat české mutace. Klíčová slova Komentování, FIFA, počítačové hry, videohry, algoritmus slov, eSports, sport Název práce Vývoj a postavení audio komentáře ve sportovních počítačových hrách od roku 1998 do současnostics_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis are describing the evolution of audio commentary in sports computer games since 1998. As the subject for the research was selected the FIFA game series, currently the best-selling game of virtual sports category. The objective of the analysis is to find out under which circumstances could this game includes the Czech version of audio commentary. Structurally this diploma thesis is divided into theoretical and research part. The first part describes the theoretical aspects of the researched issue. Describes the evolution in the video game industry from its beginnings to the present time, including the phenomenon of the eSports that is described in the second chapter. The theoretical part concludes with an analysis of methods, elements and specifics, for commentating of a sporting events. At the beginning of the research, this analysis is confronted with the specifics of the word algorithm for audio commentary used in the FIFA game series. Final SWOT analysis describe evaluation of the current state of evolution in the video game industry with the focus on the subject of this diploma thesis, audio commentary in the FIFA game series and possible return of the Czech version of audio commentary into the game. Keywords Commentating, FIFA, pc games, videogames, word algortihm,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV