Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018
Candidate endorsement in media under Economia, Ltd. before the Czech presidential election 2013 and 2018
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118433Identifiers
Study Information System: 204280
Collections
- Kvalifikační práce [18150]
Author
Advisor
Referee
Štoll, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
22. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Žurnalistika, Endorsement, prezidentské volby, volby, Miloš Zeman, Karel Schwarzenberg, Jiří Drahoš, Economia, Hospodářské noviny, Aktuálně.cz, 2013, 2018Keywords (English)
Journalism, Endorsement, presidential election, election, Miloš Zeman, Karel Schwarzenberg, Jiří Drahoš, Economia, Hospodářské noviny, Aktuálně.cz, 2013, 2018Autor: Marek Martinovský Název práce: Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018 Abstrakt Předmětem této bakalářské práce je zmapování fenoménu tzv. endorsementu v českém mediálním prostředí. Konkrétním zkoumaným vzorkem jsou mediální výstupy vybraných titulů mediálního domu Economia, konkrétně Hospodářských novin a serveru Aktuálně.cz v období 14 dnů před druhým kolem přímé volby prezidenta v letech 2013 a 2013. Práce rozebírá rozličné teoretické aspekty problematiky endorsementu ve světových - zejména amerických - médií a také v krátkosti zmiňuje příklady endorsementu v českém mediálním prostředí. Jádrem práce je poté kvantitativní analýza obsahu, jejíž prostřednictvím lze získat přehled o četnosti explicitní a implicitní podporu kandidátů, jež se ve vybraných titulech vyskytovala, a dále snaha nalézt u těchto hodnot korelaci s deklarovanou institucionální podporou v obou titulech. Vedlejším cílem práce je pak zmapovat doposud neprozkoumaný terén explicitní a implicitní podpory během voleb v roce 2018.
Author: Marek Martinovský Thesis name: Candidate endorsement in media under Economia, Ltd. before the Czech presidential election 2013 and 2018 Abstract The subject matter of this thesis is to analyse the phenomenon of media endorsement during the Czech presidential elections of 2013 and 2018 in the Czech media landscape. The sample consists of media outputs of two select media under the Economia publishing house, namely Hospodářské noviny and the Aktuálně.cz news website, 14 days prior to the second round of both elections. The paper discusses various theoretical aspects of newspaper endorsement in - mostly US - media and briefly presents examples in the Czech ones as well. The core of the thesis is a quantitative content analysis via which we can attain the volume of explicit and implicit candidate support in select media, as well as find any correlation with the concrete examples of endorsement in both outlets. The secondary goal of the thesis is to provide data about the previously unmapped terrain of endorsement during the 2018 Czech presidential election