Zobrazit minimální záznam

Experience and reflective teaching methods and its benefit for the teacher and pupils
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorDiviš, Václav
dc.date.accessioned2020-06-24T10:09:15Z
dc.date.available2020-06-24T10:09:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117484
dc.description.abstractThe aim of the work is to improve the quality of teaching. The work points to the possibility of using action teacher research in an effort to implement innovations in the field of teaching methods for younger school age students and at the same time the development of their own professional competencies. It justifies the contribution of activating experiential and reflective methods for pupils in integrating the goals of the curriculum in the field of social science topics and the goals of personal and social education. The theoretical part maps the professional background of closely related topics such as teacher professional competencies, development of primary school teachers, innovative teaching methods, personality concepts, activation methods, experiential learning, experiential pedagogy, action teacher research, reflection and self-reflection. It also maps the background for experiential and reflective methods with support on the Framework Educational Program for Basic Education. The practical part describes the whole action teacher research. It captures in two ways the self- reflective characteristics of a teacher at the beginning of action teacher research, previous experience with the researcher's experiential and reflective methods, and a scheme of action teacher action research....en_US
dc.description.abstractCílem práce je zlepšení kvality výuky. Práce poukazuje na možnost využití akčního učitelského výzkumu při snaze o implementaci inovací v oblasti metod výuky žáků mladšího školního věku a současně rozvoj vlastních profesních kompetencí. Zdůvodňuje přínos aktivizujících zážitkových a reflektivních metod pro žáky při integraci cílů učiva z oblasti společenskovědních témat a cílů osobnostní a sociální výchovy. Teoretická část mapuje odborné zázemí úzce souvisejících témat s danou problematikou jako jsou profesní kompetence učitele, rozvoj učitelů primární školy, inovativní metody ve výuce, osobnostní pojetí výuky, aktivizační metody, zkušenostní učení, zážitková pedagogika, akční učitelský výzkum, reflexe a sebereflexe. Dále také mapuje zázemí pro zážitkové a reflektivní metody s oporou o Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praktická část popisuje celý akční učitelský výzkum. Dvojím způsobem zachycuje sebereflektivní charakteristiku učitele na počátku akčního učitelského výzkumu, dosavadní zkušenosti se zážitkovými a reflektivními metodami výzkumníka a schéma postupu akčního učitelského výzkumu. Dále všechny dílčí fáze, jakými jsou sběr informací a jejich vyhodnocení, všechny realizované aktivity a jejich podrobný popis. Popis vybraných realizovaných aktivit obsahuje podrobný rozbor...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectkompetence učitelecs_CZ
dc.subjectprimární školacs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectinovacecs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectmetodycs_CZ
dc.subjectzkušenostní učenícs_CZ
dc.subjectosobnostní a sociální výchovacs_CZ
dc.subjectreflexecs_CZ
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectteacher's competenceen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.subjectexperience learningen_US
dc.subjectpersonal and social developmenten_US
dc.subjectreflexionen_US
dc.titleZážitkové a reflektivní metody ve výuce a jejich přínos pro učitele a žákycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-03
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId209704
dc.title.translatedExperience and reflective teaching methods and its benefit for the teacher and pupilsen_US
dc.contributor.refereeVondřičková, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je zlepšení kvality výuky. Práce poukazuje na možnost využití akčního učitelského výzkumu při snaze o implementaci inovací v oblasti metod výuky žáků mladšího školního věku a současně rozvoj vlastních profesních kompetencí. Zdůvodňuje přínos aktivizujících zážitkových a reflektivních metod pro žáky při integraci cílů učiva z oblasti společenskovědních témat a cílů osobnostní a sociální výchovy. Teoretická část mapuje odborné zázemí úzce souvisejících témat s danou problematikou jako jsou profesní kompetence učitele, rozvoj učitelů primární školy, inovativní metody ve výuce, osobnostní pojetí výuky, aktivizační metody, zkušenostní učení, zážitková pedagogika, akční učitelský výzkum, reflexe a sebereflexe. Dále také mapuje zázemí pro zážitkové a reflektivní metody s oporou o Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praktická část popisuje celý akční učitelský výzkum. Dvojím způsobem zachycuje sebereflektivní charakteristiku učitele na počátku akčního učitelského výzkumu, dosavadní zkušenosti se zážitkovými a reflektivními metodami výzkumníka a schéma postupu akčního učitelského výzkumu. Dále všechny dílčí fáze, jakými jsou sběr informací a jejich vyhodnocení, všechny realizované aktivity a jejich podrobný popis. Popis vybraných realizovaných aktivit obsahuje podrobný rozbor...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the work is to improve the quality of teaching. The work points to the possibility of using action teacher research in an effort to implement innovations in the field of teaching methods for younger school age students and at the same time the development of their own professional competencies. It justifies the contribution of activating experiential and reflective methods for pupils in integrating the goals of the curriculum in the field of social science topics and the goals of personal and social education. The theoretical part maps the professional background of closely related topics such as teacher professional competencies, development of primary school teachers, innovative teaching methods, personality concepts, activation methods, experiential learning, experiential pedagogy, action teacher research, reflection and self-reflection. It also maps the background for experiential and reflective methods with support on the Framework Educational Program for Basic Education. The practical part describes the whole action teacher research. It captures in two ways the self- reflective characteristics of a teacher at the beginning of action teacher research, previous experience with the researcher's experiential and reflective methods, and a scheme of action teacher action research....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV