Zobrazit minimální záznam

Political socialization and state identity in educational policy of multinational empires: Cisleithan and european Russia in years 1875-1918 in comparison. Contribution to study of modern political culture principles in Central and Eastern Europe.
dc.contributor.advisorKlusáková, Luďa
dc.creatorSušová, Veronika
dc.date.accessioned2020-08-21T13:56:11Z
dc.date.available2020-08-21T13:56:11Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11680
dc.description.abstractThis doctoral thesis is concerned with political socialization issues in relation to the formation of modern political culture and modern politics by comparing Austro-Hungarian Monarchy (in particular Cisleithania) with Russian Empire (in particular the European parts of the territory). It is focused on the political and socialization strategies introduced between 1875 and 1918 through education. By comparative approach and the textual analysis of the contemporary textbooks it examines the following issue areas: 1) the legitimation strategies of the imperial narrative of history, 2) the participants of the political action within and outside this narrative, 3) the description of the political structure of the empire with respect to the role of an individual as well as to the ethnic, religious and cultural heterogeneity of both empires, 4) the formation of the attitudes to the concept of politics.en_US
dc.description.abstractPolitická socializace a státní identita ve vzdělávací politice mnohonárodních říší: Předlitavsko a evropské Rusko v letech 1875 - 1918 ve srovnání Příspěvek ke studiu základů moderní politické kultury ve Střední a Východní Evropě Mgr. Veronika Sušová Předkládaná disertační práce se zabývá otázkami politické socializace v jejím vztahu ke konstituování moderní politické kultury a moderní politiky na základě srovnání Rakouska- Uherska (resp. Předlitavska) a Ruska (resp. jeho evropských oblastí). Autorka se v této práci zaměřila na politicko-socializační strategie realizované mezi léty 1875-1918 v oblasti vzdělávání. Hlavním pramenem jsou v tomto případě učebnice, resp. učební texty několika předmětů (dějepisu, zeměpisu, vlastivědy, občanské výchovy a literatury a jazyka) na úrovni základního a středního školství. Pomocí textové analýzy a komparativního přístupu se autorka zaměřila na několik okruhů otázek: 1/ legitimizační strategie říšských narací dějin, 2/ aktéři politického jednání v rámci této narace i mimo ní, 3/ vykreslování nebo líčení politické struktury říše s ohledem na role jedince (občana) ale také s ohledem na etnickou, náboženskou a kulturní heterogenitu obou říší, 4/ formování postojů k političnu (vlastní definování občanství i obecných postojů ke státu a politice). Výsledky výzkumu na jedné...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titlePolitická socializace a státní identita ve vzdělávací politice mnohonárodních říší: Předlitavsko a evropské Rusko v letech 1875-1918 ve srovnání. Příspěvek ke studiu základů moderní politické kultury ve Střední a Východní Evropě.cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-12-19
dc.description.departmentDoktorský program Antropologiecs_CZ
dc.description.departmentPhD. - Anthropologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId64667
dc.title.translatedPolitical socialization and state identity in educational policy of multinational empires: Cisleithan and european Russia in years 1875-1918 in comparison. Contribution to study of modern political culture principles in Central and Eastern Europe.en_US
dc.contributor.refereeKrejčí, Jaroslav
dc.contributor.refereeŠtaif, Jiří
dc.identifier.aleph001178871
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.discipline-cs_CZ
thesis.degree.discipline-en_US
thesis.degree.programAntropologiecs_CZ
thesis.degree.programAnthropologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Doktorský program Antropologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::PhD. - Anthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.cs-cs_CZ
uk.degree-discipline.en-en_US
uk.degree-program.csAntropologiecs_CZ
uk.degree-program.enAnthropologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPolitická socializace a státní identita ve vzdělávací politice mnohonárodních říší: Předlitavsko a evropské Rusko v letech 1875 - 1918 ve srovnání Příspěvek ke studiu základů moderní politické kultury ve Střední a Východní Evropě Mgr. Veronika Sušová Předkládaná disertační práce se zabývá otázkami politické socializace v jejím vztahu ke konstituování moderní politické kultury a moderní politiky na základě srovnání Rakouska- Uherska (resp. Předlitavska) a Ruska (resp. jeho evropských oblastí). Autorka se v této práci zaměřila na politicko-socializační strategie realizované mezi léty 1875-1918 v oblasti vzdělávání. Hlavním pramenem jsou v tomto případě učebnice, resp. učební texty několika předmětů (dějepisu, zeměpisu, vlastivědy, občanské výchovy a literatury a jazyka) na úrovni základního a středního školství. Pomocí textové analýzy a komparativního přístupu se autorka zaměřila na několik okruhů otázek: 1/ legitimizační strategie říšských narací dějin, 2/ aktéři politického jednání v rámci této narace i mimo ní, 3/ vykreslování nebo líčení politické struktury říše s ohledem na role jedince (občana) ale také s ohledem na etnickou, náboženskou a kulturní heterogenitu obou říší, 4/ formování postojů k političnu (vlastní definování občanství i obecných postojů ke státu a politice). Výsledky výzkumu na jedné...cs_CZ
uk.abstract.enThis doctoral thesis is concerned with political socialization issues in relation to the formation of modern political culture and modern politics by comparing Austro-Hungarian Monarchy (in particular Cisleithania) with Russian Empire (in particular the European parts of the territory). It is focused on the political and socialization strategies introduced between 1875 and 1918 through education. By comparative approach and the textual analysis of the contemporary textbooks it examines the following issue areas: 1) the legitimation strategies of the imperial narrative of history, 2) the participants of the political action within and outside this narrative, 3) the description of the political structure of the empire with respect to the role of an individual as well as to the ethnic, religious and cultural heterogeneity of both empires, 4) the formation of the attitudes to the concept of politics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Doktorský program Antropologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011788710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV