Možnosti rozvoje zrakového vnímání u dtí v přípravné třídě ZŠ
Possibility of development of visual perception for children in preparatory class at primary school
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116473Identifiers
Study Information System: 175593
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Klenková, Jiřina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 1. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
předškolní věk, přípravná třída, školní zralost a připravenost, zrakové vnímání, stimulaceKeywords (English)
pre-school age, preparatory class, school maturity and readiness, visual perception, stimulationDiplomová práce s názvem Možnosti rozvoje zrakového vnímání u dětí v přípravné přídě základní školy se zabývá tím, jak co největší měrou přispět práci pedagoga v předškolním vzdělávání k připravenosti dětí na vstup do základní školy v oblasti zrakové percepce. Teoretická část obsahuje charakteristiku dítěte předškolního věku, školní zralost a připravenost a oblast vzdělávání dětí v předškolním vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, zda realizace pravidelné stimulace zrakového vnímání vede k jeho rozvoji. Výzkumné šetření bylo realizováno ve dvou přípravných třídách základních škol prostřednictvím Testu zrakového vnímání a Souboru pracovních listů pro rozvoj zrakového vnímání (2013). KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní věk, přípravná třída, školní zralost a připravenost, zrakové vnímání, stimulace
The diploma thesis Possibilities of Development of Visual Perception in Preparatory Class deals with how to contribute as much as possible to the work of a teacher in pre-school education to the readiness of children to enter primary school in the field of visual perception. In its theoretical part thesis contains the characterictics of pre-school age, school maturity and readiness and the area of education of children in pre-school age. The aim of practical part is to find out whether the implementation of regular stimulation of visual perception leads to its development. The research was carried out in two preparatory classes of elementary schools throught Test of Visual Perception and Set of Worksheets for the Development os Visual Perception. KEYWORDS: pre-school age, preparatory class, school maturity and readiness, visual perception, stimulation