Marketingová komunikace neziskového projektu Tělocvik.online
Marketing communication of a non-profit project Telocvik.online
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116140Identifiers
Study Information System: 214751
Collections
- Kvalifikační práce [8824]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
komunikační mix, propagace, neziskový sektor, situační analýza, sociální sítě, YouTube, Facebook, e-mailingKeywords (English)
communication mix, promotion, non-profit sector, situation analysis, social networks, YouTube, Facebook, e-mailingNázev: Marketingová komunikace neziskového projektu Tělocvik.online Cíle: Hlavním cílem této práce je sestavení návrhu marketingové komunikace pro nově vzniklý projekt neziskové organizace tak, aby byl co nejvíce využitelný v praxi, oslovil zvolené cílové skupiny a splnil stanovené komunikační cíle. Metody: V diplomové práci bylo pro získání sekundárních dat využito metody analýzy textů a dokumentů a také analýzy interních video záznamů organizace. Dále byla provedena analýza konkurence a srovnání konkurentů dle předem daných kritérií. Pro sledování statistik a výsledků byla využita metoda monitoringu. Výsledky: Výstupem práce je návrh marketingové komunikace obsahující kombinaci různých komunikačních nástrojů, zvolených dle možností neziskové organizace. Návrh komunikační kampaně byl sepsán na základě vypracované analýzy a bude východiskem pro zaměstnance organizace. Klíčová slova: komunikační mix, propagace, neziskový sektor, situační analýza, sociální sítě, YouTube, Facebook, e-mailing
Title: Marketing communication of a non-profit project Telocvik.online Objectives: The aim of this work is to create a marketing strategy proposal for a brand-new product of a non-profit organization, in a way that attracts chosen targets groups and accomplishes set communication goals. The proposal should be put to a practical use by the organizations employees. Methods: Document and text analysis and also the analysis of internal video records were used in this thesis to get secondary data. A competition analysis was also made and was based on a comparison of subjects according to particular criteria. To follow up with statistics and results a monitoring method was used. Results: The outcome of this thesis is a proposal of marketing communication that includes a combination of marketing tools, chosen by given organizations possibilities. The proposal was created following each analysis and will be used as a guide for organizations employees. Keywords: communication mix, promotion, non-profit sector, situation analysis, social networks, YouTube, Facebook, e-mailing