Zobrazit minimální záznam

The Use of School Historic Atlases in Elementary School Education
dc.contributor.advisorHavelková, Lenka
dc.creatorĎurkech, Pavol
dc.date.accessioned2019-12-11T10:50:34Z
dc.date.available2019-12-11T10:50:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/115505
dc.description.abstractBakalářská práce je věnována funkcím a využití školních dějepisných atlasů. Hlavní cíle práce jsou zjistit: jakou roli školní dějepisné atlasy hrají ve výuce dějepisu, jaké funkce školních dějepisných atlasů jsou v současnosti využívány a jakým způsobem tyto pomůcky vyučující používají. Dále pak zda se liší jejich využití u vyučujících s kombinací dějepis-zeměpis a dějepis-ostatní. Vytyčených cílů bylo dosaženo pomocí metody card sorting (třídění kartiček) a polostrukturovaných rozhovorů s deseti vyučujícími. Pro vyhodnocení výsledků byla použita metoda obsahové analýzy. Z výsledků práce vyplývá, že role školních dějepisných atlasů je hlavně jako doplněk při výuce. Hlavní využívané funkce u současných atlasů jsou: ilustrační, informační a prostorově- orientační. Dotázaní vyučující školní dějepisné atlasy nejvíce využívají jako podklad pro výklad a skupinovou práci, naopak vůbec pro domácí práce. Využití školních dějepisných atlasů se příliš neliší v závislosti na aprobaci. U učitelů dějepis-zeměpis dochází ve větší míře k využívání geoportálů a propojování výuky s druhým vyučovaným předmětem.cs_CZ
dc.description.abstractThe Bachelor thesis is focused on functions and use of school historical atlases. The main goal of the work is aimed to answer the questions: what role do historical atlases play in an education of history, which functions of school historical atlases are used and how do teachers apply them. The work also deals with the difference of the application between teachers with combined specialization in history-geography and history-other subjects. The targets were reached by using the method of card sorting and half-structured interviews with ten teachers. The method of content analysis was applied after the evaluation of results. The research implies that the role of school historical atlases is primarily an extra tool in an education. The main functions of present-day atlases are: illustrating, informing and place orienting. The respondent teachers use school historical atlases in most cases as a basis for their lecture and group work. Nevertheless, they do not use them as homework at all. The application of school historical atlases does not differ in reliance on the teaching specialization. The usage of geoportal and combination with the second teaching subject occurs more frequently by teachers of history-geography.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectschool historical atlasen_US
dc.subjectatlas useen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectelementary educationen_US
dc.subjectškolní dějepisný atlascs_CZ
dc.subjectvyužití atlasucs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectdějepiscs_CZ
dc.subjectzákladní vzdělávánícs_CZ
dc.titleFunkce školních dějepisných atlasů ve výuce na základních školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-06
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId208509
dc.title.translatedThe Use of School Historic Atlases in Elementary School Educationen_US
dc.contributor.refereeChromý, Pavel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineDějepis se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějepis se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce je věnována funkcím a využití školních dějepisných atlasů. Hlavní cíle práce jsou zjistit: jakou roli školní dějepisné atlasy hrají ve výuce dějepisu, jaké funkce školních dějepisných atlasů jsou v současnosti využívány a jakým způsobem tyto pomůcky vyučující používají. Dále pak zda se liší jejich využití u vyučujících s kombinací dějepis-zeměpis a dějepis-ostatní. Vytyčených cílů bylo dosaženo pomocí metody card sorting (třídění kartiček) a polostrukturovaných rozhovorů s deseti vyučujícími. Pro vyhodnocení výsledků byla použita metoda obsahové analýzy. Z výsledků práce vyplývá, že role školních dějepisných atlasů je hlavně jako doplněk při výuce. Hlavní využívané funkce u současných atlasů jsou: ilustrační, informační a prostorově- orientační. Dotázaní vyučující školní dějepisné atlasy nejvíce využívají jako podklad pro výklad a skupinovou práci, naopak vůbec pro domácí práce. Využití školních dějepisných atlasů se příliš neliší v závislosti na aprobaci. U učitelů dějepis-zeměpis dochází ve větší míře k využívání geoportálů a propojování výuky s druhým vyučovaným předmětem.cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis is focused on functions and use of school historical atlases. The main goal of the work is aimed to answer the questions: what role do historical atlases play in an education of history, which functions of school historical atlases are used and how do teachers apply them. The work also deals with the difference of the application between teachers with combined specialization in history-geography and history-other subjects. The targets were reached by using the method of card sorting and half-structured interviews with ten teachers. The method of content analysis was applied after the evaluation of results. The research implies that the role of school historical atlases is primarily an extra tool in an education. The main functions of present-day atlases are: illustrating, informing and place orienting. The respondent teachers use school historical atlases in most cases as a basis for their lecture and group work. Nevertheless, they do not use them as homework at all. The application of school historical atlases does not differ in reliance on the teaching specialization. The usage of geoportal and combination with the second teaching subject occurs more frequently by teachers of history-geography.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV