Asistent pedagoga na I. stupni ZŠ
Teacher Assistant in Primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111680Identifikátory
SIS: 188043
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vallin, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Asistent pedagoga, komunikace, spolupráce, další vzdělávání, pedagog, podpůrná opatřeníKlíčová slova (anglicky)
Teaching assistant, communication, co-operation, further education, teacher, supportive measuresDiplomová práce se zabývá problematikou spolupráce učitele s asistentem pedagoga. V úvodu teoretické části se práce zabývá pojmem integrace, inkluze a inkluzivní vzdělávání. Dále také současnou legislativou ustanovující funkci asistenta pedagoga, kvalifikačním a osobnostním předpokladům asistenta pedagoga a z toho vyplývajícími riziky funkce asistenta pedagoga na základní škole. Všechny tyto informace vztahující se k tématu asistent pedagoga na I. stupni ZŠ jsou podkladem pro výzkumnou část práce, která je prováděna pomocí kvalitativního výzkumu. Výzkum je realizován na jedné vybrané fakultní základní škole v Praze. Empirická část práce mapuje příklady dobré praxe, formy spolupráce učitele a asistenta pedagoga, systém podpory na vybrané škole pomocí materiálů poskytnuté školou a věnuje se také zmapování úskalí, která vyplývají ze spolupráce asistenta pedagoga a učitele. Podklady pro výzkumnou část byly zpracovávány pomocí dotazníků s otevřenými otázkami, polostrukturovaným rozhovorem s ředitelem školy a také pozorováním a zúčastněným pozorováním přímo ve vyučovacích hodinách konkrétních učitelů a asistentů pedagoga. Všechny tyto metody sběru dat jsem použila ke stanovenému cíli práce, kterým bylo vytvoření souboru doporučení, která pomohou vybrané škole zefektivnit a zkvalitnit fungování spolupráce...
The Master's thesis deals with the issue of cooperation between a teacher and a teaching assistant. In the introduction to the theoretical part, the thesis deals with the concept of integration, inclusion and inclusive education. Furthermore, it also includes the current legislation establishing the function of a teaching assistant, qualification and personality requirements of the teaching assistant and the resulting risks of the teaching assistant's function at primary schools. All this information related to the topic of teaching assistants at lower primary schools is the basis for the research part of the paper, which is done through a qualitative research. The research is carried out at one selected primary school in Prague. The empirical part of the thesis maps examples of good practice, forms of co-operation between the teacher and the teaching assistant, a system of support at the selected school using materials provided by the school, and also focuses on mapping out the difficulties resulting from the co-operation of the teaching assistant and the teacher. The source materials for the research part were processed by means of questionnaires with open questions, a semi-structured interview with the headmaster and also by common observation and observation directly in the lessons of specific...