Show simple item record

Teacher Assistant in Primary school
dc.contributor.advisorPoche Kargerová, Jana
dc.creatorKřehlová, Jana
dc.date.accessioned2019-11-08T10:47:19Z
dc.date.available2019-11-08T10:47:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111680
dc.description.abstractThe Master's thesis deals with the issue of cooperation between a teacher and a teaching assistant. In the introduction to the theoretical part, the thesis deals with the concept of integration, inclusion and inclusive education. Furthermore, it also includes the current legislation establishing the function of a teaching assistant, qualification and personality requirements of the teaching assistant and the resulting risks of the teaching assistant's function at primary schools. All this information related to the topic of teaching assistants at lower primary schools is the basis for the research part of the paper, which is done through a qualitative research. The research is carried out at one selected primary school in Prague. The empirical part of the thesis maps examples of good practice, forms of co-operation between the teacher and the teaching assistant, a system of support at the selected school using materials provided by the school, and also focuses on mapping out the difficulties resulting from the co-operation of the teaching assistant and the teacher. The source materials for the research part were processed by means of questionnaires with open questions, a semi-structured interview with the headmaster and also by common observation and observation directly in the lessons of specific...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou spolupráce učitele s asistentem pedagoga. V úvodu teoretické části se práce zabývá pojmem integrace, inkluze a inkluzivní vzdělávání. Dále také současnou legislativou ustanovující funkci asistenta pedagoga, kvalifikačním a osobnostním předpokladům asistenta pedagoga a z toho vyplývajícími riziky funkce asistenta pedagoga na základní škole. Všechny tyto informace vztahující se k tématu asistent pedagoga na I. stupni ZŠ jsou podkladem pro výzkumnou část práce, která je prováděna pomocí kvalitativního výzkumu. Výzkum je realizován na jedné vybrané fakultní základní škole v Praze. Empirická část práce mapuje příklady dobré praxe, formy spolupráce učitele a asistenta pedagoga, systém podpory na vybrané škole pomocí materiálů poskytnuté školou a věnuje se také zmapování úskalí, která vyplývají ze spolupráce asistenta pedagoga a učitele. Podklady pro výzkumnou část byly zpracovávány pomocí dotazníků s otevřenými otázkami, polostrukturovaným rozhovorem s ředitelem školy a také pozorováním a zúčastněným pozorováním přímo ve vyučovacích hodinách konkrétních učitelů a asistentů pedagoga. Všechny tyto metody sběru dat jsem použila ke stanovenému cíli práce, kterým bylo vytvoření souboru doporučení, která pomohou vybrané škole zefektivnit a zkvalitnit fungování spolupráce...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAsistent pedagogacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectTeaching assistanten_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectco-operationen_US
dc.subjectfurther educationen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectsupportive measuresen_US
dc.titleAsistent pedagoga na I. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188043
dc.title.translatedTeacher Assistant in Primary schoolen_US
dc.contributor.refereeVallin, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou spolupráce učitele s asistentem pedagoga. V úvodu teoretické části se práce zabývá pojmem integrace, inkluze a inkluzivní vzdělávání. Dále také současnou legislativou ustanovující funkci asistenta pedagoga, kvalifikačním a osobnostním předpokladům asistenta pedagoga a z toho vyplývajícími riziky funkce asistenta pedagoga na základní škole. Všechny tyto informace vztahující se k tématu asistent pedagoga na I. stupni ZŠ jsou podkladem pro výzkumnou část práce, která je prováděna pomocí kvalitativního výzkumu. Výzkum je realizován na jedné vybrané fakultní základní škole v Praze. Empirická část práce mapuje příklady dobré praxe, formy spolupráce učitele a asistenta pedagoga, systém podpory na vybrané škole pomocí materiálů poskytnuté školou a věnuje se také zmapování úskalí, která vyplývají ze spolupráce asistenta pedagoga a učitele. Podklady pro výzkumnou část byly zpracovávány pomocí dotazníků s otevřenými otázkami, polostrukturovaným rozhovorem s ředitelem školy a také pozorováním a zúčastněným pozorováním přímo ve vyučovacích hodinách konkrétních učitelů a asistentů pedagoga. Všechny tyto metody sběru dat jsem použila ke stanovenému cíli práce, kterým bylo vytvoření souboru doporučení, která pomohou vybrané škole zefektivnit a zkvalitnit fungování spolupráce...cs_CZ
uk.abstract.enThe Master's thesis deals with the issue of cooperation between a teacher and a teaching assistant. In the introduction to the theoretical part, the thesis deals with the concept of integration, inclusion and inclusive education. Furthermore, it also includes the current legislation establishing the function of a teaching assistant, qualification and personality requirements of the teaching assistant and the resulting risks of the teaching assistant's function at primary schools. All this information related to the topic of teaching assistants at lower primary schools is the basis for the research part of the paper, which is done through a qualitative research. The research is carried out at one selected primary school in Prague. The empirical part of the thesis maps examples of good practice, forms of co-operation between the teacher and the teaching assistant, a system of support at the selected school using materials provided by the school, and also focuses on mapping out the difficulties resulting from the co-operation of the teaching assistant and the teacher. The source materials for the research part were processed by means of questionnaires with open questions, a semi-structured interview with the headmaster and also by common observation and observation directly in the lessons of specific...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV