Využití taneční a pohybové výchovy v základním vzdělávání
The Use of the Dance and Movement Education in the Primary Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111268Identifikátory
SIS: 203039
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
taneční a pohybová výchova|tanec|pohyb|rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání|základní vzdělávání|taneční pedagog|školní vzdělávací programKlíčová slova (anglicky)
dance and movement education|dance|movement|framework education programme|primary education|dance educator|school educational programmeTouto prací bych chtěla ukázat momentální stav, ve kterém se nachází doplňující vzdělávací obor Taneční a pohybová výchova na základních školách, který byl po velkém úsilí, díky erudovaným odborníkům, zahrnut v roce 2010 do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání ve vzdělávací oblasti Umění a kultura. Nejprve seznámím s pojmy, které jsou s taneční výchovou provázány. Dále poukážu na profesi tanečního pedagoga, bez kterého by se tento předmět nemohl vyučovat a úskalí, která jsou s kvalifikací spojena. Uvedu, jaká byla cesta, než se prosadila Taneční a pohybová výchova do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a po ukázce se vzděláváním v zahraničí tohoto oboru provedu analýzu Školních vzdělávacích programů vybraných škol, které si Taneční a pohybovou výchovu zvolili do svého kurikula.
I would like this work to show the current state of additional educational field of Dance and Movement Education in primary schools, after a great deal of effort, thanks to astute professionals who managed to include it in the Education Arts and Culture Framework Education Programme in 2010. Firstly I introduce the concepts that are linked to dance and movement education. Secondly I will point out the profession of a dance educator, without whom this subject could not be taught and the pitfalls associated with the qualification. I will state what the journey was before Dance and Movement Education was introduced into the Framework Education Programme and, after a demonstration of education abroad in this field, I will analyze the school educational programmes of the selected schools which have added Dance and Movement Education to their curriculums.