Styl současných reklamních textů publikovaných na internetu
The Style of Contemporary Advertising Texts on the Internet
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110476Identifiers
Study Information System: 208373
Collections
- Kvalifikační práce [24310]
Author
Advisor
Referee
Saicová Římalová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech Language - Specialization Studies
Department
Institute of Czech Language and Theory of Communication
Date of defense
9. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
text reklamy|jazyk reklamy|styl reklamy|reklama na internetu|současná reklamaKeywords (English)
advertising text|language of advertisements|style of advertisements|advertisement on the internet|contemporary advertisementTato diplomová práce se zabývá stylem současné reklamy a reklamních textů publikovaných na internetu. Teoretická část práce je zaměřena na teorii reklamy a její funkce. Popisuje specifika jednotlivých typů reklamy a navrhuje několik možností klasifikace. Představuje také dynamické prostředí internetu a prvky pro něj typické. Poslední kapitola teoretické části je věnována jazyku a stylu reklamních textů a prostředkům, které se v nich obvykle objevují. Praktická část pracuje se vzorkem reálných současných reklam publikovaných na internetu; texty jsou podrobeny analýze za účelem nalezení odpovědi na tři výzkumné otázky. První se týká prostředků, které reklamy používají, aby zaujaly adresáta. Výstupem je tabulka obsahující přehled zjištěných prostředků a jejich četnost vzhledem k formě reklamy. Druhá výzkumná otázka se zaměřuje na to, jaké přesvědčovací prostředky reklamy užívají v závislosti na svém účelu. Třetí část je věnována jazykovým a stylovým prostředkům typickým pro určité cílové skupiny. Výsledky analýzy a míra její úspěšnosti jsou shrnuty v závěru diplomové práce. Klíčová slova: reklamní text, jazyk reklamy, styl reklamy, reklama na internetu, současná reklama
This thesis studies the style of contemporary advertisement and advertising texts published on the internet. The theoretical part is focused on theory and function of advertisement. It describes the specifics of each type of advertising and proposes several classification options. It also presents the dynamic internet environment with typical features. The last section of the theoretical part is devoted to the language and style of advertising texts and the commonly used linguistic aspects and stylistic devices. The practical part deals with examples of real contemporary advertisements published on the internet; the texts are analyzed to find answers to three research questions. The first concerns features which ads use to engage recipient's interest. The output is a table containing an overview of all identified features and their frequency according to the form of advertising. The second research question focuses on persuasive means that advertisements use according to their function. The third part is devoted to linguistic and stylistic features typical for certain target groups. Results of the analysis and the success evaluation are summarized at the end of the thesis. Keywords: advertising text, language of advertisements, style of advertisements, advertisement on the internet, contemporary...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Jazyk a styl reklamy (srovnání reklamy 80. let 20. století a současné reklamy v tištěných denících)
Defence status: DEFENDEDVrábľová, Denisa (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)Date of defense: 24. 6. 2013Diplomová práce analyzuje reklamu uveřejněnou ve třech vybraných celostátních tištěných denících a jednom týdeníku. Zaměřuje se zejména na období posledních třiceti let (srovnání 80. let 20. století, 90. let 20. století a ... -
Sredstva vyrazitel'nosti v internet-reklame jazykovoj školy (na primere reklamy školy anglijskogo jazyka Skyeng)
Defence status: DEFENDEDKolombet, Elizaveta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2025)Date of defense: 18. 6. 2025This bachelor's thesis is dedicated to a detailed study of expressive means in online advertising of a language school. The study analyzed the following expressive means: linguistic, graphic, and visual. The material for ... -
Rozeznávání PR vlivů v českých lifestylových magazínech
Defence status: DEFENDEDŠimáčková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 24. 1. 2023Pronikání public relations a jiných ekonomických vlivů do redakčních obsahů lifestylových médií je aktuální problém, který je v českém prostředí neprobádaný. Cílem diplomové práce bylo zmapování míry a způsobu pronikání ...