Začlenění dětí z dětských domovů na základní škole
The integration of children from Orphanages to Elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110300Identifikátory
SIS: 204474
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
4. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dětský domov|začlenění|základní škola|kolektiv|spolupráce|školní úspěšnost|vzdělávání|dítěKlíčová slova (anglicky)
orphanage|integration|primary school|class group|cooperation|school success rate|education|childTématem diplomové práce je začleňování dětí z dětských domovů v rámci základní školy. Teoretická část této práce je zaměřena na popis dětského domova jako instituce a života v něm z různých aspektů. Za stěžejní považuji informace týkající se začlenění dětí z dětských domovů do tříd základních škol a obecně fungování těchto jedinců právě v rámci základní školy. Výzkumná část je pojata kvalitativně jako analýza rozhovorů s jednotlivými žáky z dětských domovů navštěvující I. a II. stupeň základní školy, které jsou zacíleny na začlenění těchto jedinců do kolektivu základní školy a také na jejich subjektivní názory. Práce je zakončena syntézou praktické a teoretické části a interpretací zjištěných výsledků. V závěru je rovněž nastíněn přesah témat, která s touto problematikou souvisí.
The topic of my Diploma thesis is the integration of children from Orphanages to Elementary school. The theoretical part of this work is focused on the description of the Orphanage as an institution and the life in this institution from many aspects. As I think the most important part of the theoretical work are information which refer to the integration of children from the Orphanages to the classes of primary school and work of these kids within a primary school. The practical part is taken in a qualitative way as an analysis of inteviews with individual pupils from the Orphanages who attend the first and the second grade of the primary school which are aimed to the integration of these people to the collective in the primary school and on their subjective opinions. The work is finished with the syntesis of theorecital and practical work and the interpretation of results which have been found in the research. In the end there is also presented an overlap of topics which related to the disscused problematic.