Zobrazit minimální záznam

Chatbot pro bankovní aplikaci
dc.contributor.advisorDušek, Ondřej
dc.creatorSchmidtová, Patrícia
dc.date.accessioned2021-03-26T08:41:23Z
dc.date.available2021-03-26T08:41:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109059
dc.description.abstractTato práce navrhuje, implementuje a vyhodnocuje úkolově zaměřeného chat- bota, jehož úkolem je odpovídat na dotazy a poskytovat rady ohledně bankovnictví. Uvádíme rozšiřitelný modul porozumění přirozeného jazyka (NLU), založený na technologii GATE Framework, který slouží k vytvoření interpretací uživatelova dotazu. Pak implementujeme pravidlový dialogový manažer, který je odpovědný za odpovídání na základě interpretací od NLU a uloženého kontextu. Dále implementujeme model generování přirozeného jazyka, založený na šablonách. Chatbota hodnotíme za pomoci lidských testerů, ověřujeme, že ve většině případů je schopen plnit své úlohy, a identifikujeme možná budoucí vylepšení. 1cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis designs, implements and evaluates a task-based chatbot, which is expected to answer questions and give advice from the banking domain. We present an extendable natural language understanding (NLU) module based on GATE Framework which serves to create interpretations of the user's utterance. We implement a rule-based dialog manager component which is responsible for answering based on the NLU's interpretations and a stored context. We also implement a template-based natural language generation module. We then evaluate the chatbot with human testers, verifying it performs well in most cases and identifying areas for future improvement. 1en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectdialog systemen_US
dc.subjectnatural language understandingen_US
dc.subjectNLPen_US
dc.subjectchatboten_US
dc.subjectdialog manageren_US
dc.subjectdialogový systémcs_CZ
dc.subjectporozumění přirozeného jazykacs_CZ
dc.subjectNLPcs_CZ
dc.subjectchatbotcs_CZ
dc.subjectdialogový manažercs_CZ
dc.titleA chatbot for the banking domainen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentÚstav formální a aplikované lingvistikycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Formal and Applied Linguisticsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId204831
dc.title.translatedChatbot pro bankovní aplikacics_CZ
dc.contributor.refereeRosa, Rudolf
dc.identifier.aleph002292809
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Ústav formální a aplikované lingvistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Institute of Formal and Applied Linguisticsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce navrhuje, implementuje a vyhodnocuje úkolově zaměřeného chat- bota, jehož úkolem je odpovídat na dotazy a poskytovat rady ohledně bankovnictví. Uvádíme rozšiřitelný modul porozumění přirozeného jazyka (NLU), založený na technologii GATE Framework, který slouží k vytvoření interpretací uživatelova dotazu. Pak implementujeme pravidlový dialogový manažer, který je odpovědný za odpovídání na základě interpretací od NLU a uloženého kontextu. Dále implementujeme model generování přirozeného jazyka, založený na šablonách. Chatbota hodnotíme za pomoci lidských testerů, ověřujeme, že ve většině případů je schopen plnit své úlohy, a identifikujeme možná budoucí vylepšení. 1cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis designs, implements and evaluates a task-based chatbot, which is expected to answer questions and give advice from the banking domain. We present an extendable natural language understanding (NLU) module based on GATE Framework which serves to create interpretations of the user's utterance. We implement a rule-based dialog manager component which is responsible for answering based on the NLU's interpretations and a stored context. We also implement a template-based natural language generation module. We then evaluate the chatbot with human testers, verifying it performs well in most cases and identifying areas for future improvement. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Ústav formální a aplikované lingvistikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantHudeček, Vojtěch
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022928090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV