Vliv sociální sítě Instagram na vnímání fyzického vzhledu u dospívajících dívek
The influence of Instagram on Adolescent Girls'Peception of Physical Appearance
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107914Identifikátory
SIS: 203051
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zavadilová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
18. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dospívání, fyzický vzhled, influencer, Instagram, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
adolescence, influencer, Instagram, physical appearance, social networksCílem této bakalářské práce s názvem Vliv sociální sítě Instagram na vnímání fyzického vzhledu u dospívajících dívek bylo na základě autentických zkušeností získat hluboké porozumění v otázce Instagramu a jeho vlivu na dospívající dívky. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou vysvětleny základní pojmy, rozlišeny typologie uživatelů sociálních sítí a objasněna specifika Instagramu. Pozornost je dále zaměřena na otázku fyzického vzhledu a vývojové období dospívání. K výzkumu byly použity kvalitativní metody focus groups a interviews, které přinesly dílčí výsledky. Ty byly v závěru práce propojeny v odpovědích na jednotlivé výzkumné otázky.
This bachelor's thesis deals with the topic of social network "Instagram", and the impact of its use on adolescent girl's perception of physical appearance. Introductory chapters provide an explanation of the term "social network" and subsequently focus on Instagram as such, while focusing on the history of this social network and its role in a present-day society in the context of other social networks. The next part of the thesis deals with physical appearance and related concepts of "body image" and "self-concept" in relation to girl's adolescence period. For the research, qualitative methods have been used, specifically focus groups and interviews, to give a new insight into this issue and answer research questions, both on the basis of adolescent girls' testimonies and testimonies of two Czech influencers.