Non-equity Crowdfunding: Funding Success and Dynamics on Hithit
Non-equity crowdfunding: Úspěch a dynamika financování na Hithitu
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107675Identifiers
Study Information System: 187344
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Švarcová, Natálie
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics and Finance
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
19. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
crowdfunding, rewards, social media, funding dynamics, success determinantsKeywords (English)
crowdfunding, rewards, social media, funding dynamics, success determinantsNon-equity Crowdfunding: Funding Success and Dynamics on Hithit Veronika Machová Abstrakt Non-equity crowdfunding, inovativní způsob financování nových nápadů, v posledních letech enormně roste. Crowdfundingové projekty jsou většinou charakterizovány předem stanoveným peněžním cílem a délkou kampaně. Potenciální přispěvatelé mohou navíc pozorovat úroveň financování, kterou poskytují jiní, což naznačuje, že informace o předchozích příspěvcích hrají zásadní roli v chování přispěvatelů. Získali jsme data z české crowdfundingové platformy Hithit, což nám umožnilo empiricky analyzovat determinanty úspěchu a dynamiku financování crowdfundingových projektů. Výsledky z několika probit regresí ukazují, že kratší kampaně a kampaně, které nabízejí soukromé odměny nižší hodnoty, mají větší pravděpodobnost úspěchu-ale tyto výsledky neprokazují kauzalitu. Krátká kampaň signalizuje sebevědomí; tento pozitivní signalizační efekt převažuje nad efektem marketingových příležitostí u dlouhé kampaně. Uplatněním modelu fixních efektů na panelová data jsme zjistili, že výše příspěvků je negativně spojena s již dosaženou úrovní financování, což dokládá existenci free-riding efektu. Dopad minulých příspěvků se však v závěrečné fázi kampaně obrátí, protože se zvyšuje riziko selhání. Navíc jsme prokázali významný pozitivní efekt...
Non-equity Crowdfunding: Funding Success and Dynamics on Hithit Veronika Machová Abstract Non-equity crowdfunding, as an innovative way of financing new ideas, has been growing enormously over recent years. Crowdfunding projects are often characterized by a predetermined monetary goal and the length of the campaign. Furthermore, potential contributors can observe the level of funding provided by others, which suggests that details of previous contributions play an essential role in funding behavior. We obtain data from the Czech crowdfunding platform Hithit, which allow us to empirically analyze the determinants of success and the funding dynamics of crowdfunding projects. Outcomes from several probit regressions indicate that shorter campaigns and campaigns offering private rewards of lower value are more likely to be successful-but these results do not demonstrate causality. A short campaign signals confidence; this positive signaling effect outweighs the marketing- opportunities effect of a long campaign. Applying fixed effects model to panel data, we show that the amount of contributions is negatively associated with the level of funding already achieved, providing evidence of free-riding effect. However, the effect of past contributions is reversed in the final phase of the campaign as the risk of...