Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě
Unsolicited advertising in Czech and German law
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107484Identifikátory
SIS: 139028
Kolekce
- Kvalifikační práce [13549]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáček, Vít
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
17. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Nevyžádaná reklama, Nekalá soutěž, Dotěrné obtěžování, Obchodní sdělení, SpamKlíčová slova (anglicky)
Unsolicited advertising, Unfair competition, Intrusive harassment, Commercial communication, SpamNevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě Předkládaná rigorózní práce s názvem "Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě" komplexně analyzuje problematiku nevyžádané reklamy v právním řádu České republiky a Spolkové republiky Německo. Nevyžádaná reklama představuje určitý zásah do osobní nebo obchodní sféry svých adresátů nebo třetích subjektů a s rozvojem moderních komunikačních prostředků se vyskytuje stále častěji a v rozmanitých formách. I když je reklama projevem svobody podnikání a svobody projevu, je třeba její právní regulace, obzvlášť pokud je nežádaná a obtěžující. Text práce je systematicky členěn do čtyř na sebe navazujících částí. První část představuje úvodní zamyšlení nad potřebou a důvodem právní regulace nevyžádané reklamy. Druhá část je dělena do čtyř kapitol a přináší východiska regulace nevyžádané reklamy a nástin její současné podoby. První kapitola se věnuje historickému východisku regulace nevyžádané reklamy. Druhá kapitola zasazuje nevyžádanou reklamu do širšího právního rámce ústavního práva. Následuje kapitola třetí, jež uvádí problematiku nevyžádané reklamy v kontextu evropského práva primárního a především sekundárního. V poslední čtvrté kapitole je věnován prostor přehledu platné právní úpravy nevyžádané reklamy v českém a německém právním řádu tak,...
Unsolicited advertising in Czech and German law This thesis, entitled "Unsolicited advertising in Czech and German law", comprehensively analyses the issue of unsolicited advertising in the legal system of the Czech Republic and the Federal Republic of Germany. Unsolicited advertising represents a certain interference with the personal or commercial sphere of its addressee or third parties, and in the context of the development of modern means of communication appears increasingly and in various forms. Even though advertising in general is a reflection of freedom to conduct a business and freedom of expression, its legal regulation is needed, especially in case advertisement is undesired and harassing. The text of this thesis is systematically divided into four consecutive parts. The first part constitutes an initial reflection on the need and reason for a legal regulation of unsolicited advertising. The second part is divided into four chapters and provides the basis for regulation of unsolicited advertising and an outline of its current form. The first chapter deals with the historical background of regulation of unsolicited advertising. The second chapter places unsolicited advertising into a wider legal framework of constitutional law. In the following third chapter the issue of unsolicited...