Zobrazit minimální záznam

The Academic Self-concept of a Pupils with an Autistic Spectrum Disorder
dc.contributor.advisorŠírová, Eva
dc.creatorKolečková, Tereza
dc.date.accessioned2019-07-05T09:52:25Z
dc.date.available2019-07-05T09:52:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107344
dc.description.abstractTématem diplomové práce je sebepojetí školní úspěšnosti u žáků s poruchou autistického spektra. Soustředí se na akademické sebepojetí a akademickou self-efficacy jako na dva důležité a související pojmy, které vzájemně porovnává. Z několika málo výzkumů, které jsou dostupné, vyplývá, že žáci s poruchou autistického spektra mají v určitých oblastech nižší sebepojetí školní úspěšnosti než běžní žáci v různých oblastech. Výzkumný projekt si kladl za cíl porovnat sebepojetí školní úspěšnosti v jednotlivých kategoriích u žáků s poruchou autistického spektra s normativním vzorkem běžných žáků a žáků s jinými obtížemi. Byla použita dotazníková metoda a rozhovor. Z výsledků výzkumného projektu vyplývá, že děti s poruchou autistického spektra mají vyšší sebepojetí pouze u pravopisu než běžné děti. Zároveň mají vyšší sebepojetí v matematice, čtení, pravopisu, psaní, sebedůvěře a celkovém skóru než dyslektické děti. Oproti dětem s lehkou mozkovou dysfunkcí mají statisticky vyšší sebepojetí u celkového skóru a matematiky. Zbylé škály neukázaly statisticky významný rozdíl. Z rozhovoru také vyplynulo, že zhruba 40% dětí s poruchou autistického spektra nemá rádo matematiku a zároveň 40% dětí s poruchou autistického spektra matematika nejde. KLÍČOVÁ SLOVA porucha autistického spektra, sebepojetí, akademické...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this thesis is the self-concept of school success of a pupils with autism spectrum disorder. It focuses on academic self-concept and academic self-efficacy as two important and related concepts. These concepts are also compared. We know from available researches that pupils with autism spectrum disorder have lower self-concept in some areas than normal pupils. This research project aimed to compare the self- concept of school success with pupils with autism spectrum disorder with a normative sample of normal pupils and also with pupils with other difficulties in each category. Questionnaire method and interview were used. The results show that child with autism spectrum disorder have just a higher self-concept of orthography than normal child. Also they have higher self-concept at maths, reading, orthography, writing, self- confidence and global score of self-concept than dyslexic child. Next they have higher global self-concept and self-concept of maths than child with mild brain dysfunction. The others scales showed no statistically significant difference. The interview showed that about 40% of children with autism spectrum disorder don't like math and 40% of children with autism spectrum disorder have problem in maths. KEY WORDS Autism Spectrum Disorder, self-concept, academic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAutism Spectrum Disorder|self-concept|academic self-concept|school success|self- efficacyen_US
dc.subjectporucha autistického spektra|sebepojetí|akademické sebepojetí|školní úspěšnost|self-efficacycs_CZ
dc.titleSebepojetí školní úspěšnosti u žáků s poruchou autistického spektracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-27
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208356
dc.title.translatedThe Academic Self-concept of a Pupils with an Autistic Spectrum Disorderen_US
dc.contributor.refereeČáp, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je sebepojetí školní úspěšnosti u žáků s poruchou autistického spektra. Soustředí se na akademické sebepojetí a akademickou self-efficacy jako na dva důležité a související pojmy, které vzájemně porovnává. Z několika málo výzkumů, které jsou dostupné, vyplývá, že žáci s poruchou autistického spektra mají v určitých oblastech nižší sebepojetí školní úspěšnosti než běžní žáci v různých oblastech. Výzkumný projekt si kladl za cíl porovnat sebepojetí školní úspěšnosti v jednotlivých kategoriích u žáků s poruchou autistického spektra s normativním vzorkem běžných žáků a žáků s jinými obtížemi. Byla použita dotazníková metoda a rozhovor. Z výsledků výzkumného projektu vyplývá, že děti s poruchou autistického spektra mají vyšší sebepojetí pouze u pravopisu než běžné děti. Zároveň mají vyšší sebepojetí v matematice, čtení, pravopisu, psaní, sebedůvěře a celkovém skóru než dyslektické děti. Oproti dětem s lehkou mozkovou dysfunkcí mají statisticky vyšší sebepojetí u celkového skóru a matematiky. Zbylé škály neukázaly statisticky významný rozdíl. Z rozhovoru také vyplynulo, že zhruba 40% dětí s poruchou autistického spektra nemá rádo matematiku a zároveň 40% dětí s poruchou autistického spektra matematika nejde. KLÍČOVÁ SLOVA porucha autistického spektra, sebepojetí, akademické...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this thesis is the self-concept of school success of a pupils with autism spectrum disorder. It focuses on academic self-concept and academic self-efficacy as two important and related concepts. These concepts are also compared. We know from available researches that pupils with autism spectrum disorder have lower self-concept in some areas than normal pupils. This research project aimed to compare the self- concept of school success with pupils with autism spectrum disorder with a normative sample of normal pupils and also with pupils with other difficulties in each category. Questionnaire method and interview were used. The results show that child with autism spectrum disorder have just a higher self-concept of orthography than normal child. Also they have higher self-concept at maths, reading, orthography, writing, self- confidence and global score of self-concept than dyslexic child. Next they have higher global self-concept and self-concept of maths than child with mild brain dysfunction. The others scales showed no statistically significant difference. The interview showed that about 40% of children with autism spectrum disorder don't like math and 40% of children with autism spectrum disorder have problem in maths. KEY WORDS Autism Spectrum Disorder, self-concept, academic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV