Show simple item record

The role of modern technologies and the Internet in preschool children: The risks of their use from a perspective of their parents
dc.contributor.advisorVacek, Jaroslav
dc.creatorRokosová, Kateřina
dc.date.accessioned2019-07-05T09:52:14Z
dc.date.available2019-07-05T09:52:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107343
dc.description.abstractVýchodiska: Moderní technologie a internet používá stále rostoucí počet dětí v předškolním věku, avšak nejsou známy důsledky tohoto chování na vývoj jedince. Cíle: Hlavním cílem výzkumu je zmapovat problematiku používání moderních technologií a internetu u dětí v předškolním věku a zaměřit se na problémové, závislostní chování a rizika v souvislosti s těmito technologiemi na základě výpovědí rodičů. Metody: Data byla získána formou kvalitativního výzkumu s využitím polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí v předškolním věku. Celkem bylo realizováno 8 rozhovorů, které byly přepsány do podoby textu a dále upraveny s použitím metod kódování a kategorizace. Výsledky: Ve srovnání s ostatními technologiemi, děti v předškolním věku tráví nejvíce času sledováním televize a videí na YouTube. Tablet vlastní více než polovina dětí. Problémové či závislostní chování vzniká častěji při používání tabletu a mobilního zařízení než u jiných technologií. Rodiče podceňují rizika používání moderních technologií a internetu. Pravidla, která pro ně stanovují, vychází pouze z vlastního přesvědčení, jsou často nedostačující a vedou k nežádoucímu chování dětí. Závěr a doporučení: V oblasti rizik používání moderních technologií a internetu dětmi v předškolním věku je nutné pokračovat v dalším výzkumu. Rodiče by měli...cs_CZ
dc.description.abstractBackground: The number of preschool children using modern technologies and the Internet is growing rapidly, but the consequences of this behaviour on individual development are unknown. Aim: The aim of this research is to map the issue of the use of modern technologies and the Internet by preschool children and to focus on problematic, addictive behaviour and risks related to these technologies based on the statements of the children's parents. Methods: The data were collected through qualitative research using a semi- structured interview with the parents. In total, 8 interviews were conducted, rewritten into text and further modified using coding and categorization methods. Results: One of the main findings of the study is that watching TV and YouTube videos dominates preschool children's media use. More than half of preschool children own a tablet. Problematic or addictive behaviour is more commonly caused by using tablets or mobile devices other than different technologies. Parents underestimate risks of the use of modern technologies and the Internet. They set rules based only on their own beliefs and the rules are often inadequate and lead to children's undesirable behaviour. Conclusion and recommendation: It is necessary to continue the research in the field of use of modern technologies...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectmodern technologyen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectaddictive behaviouren_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectmoderní technologiecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectzávislostní chovánícs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.titleRole moderních technologií a internetu u dětí v předškolním věku: rizika jejich používání z pohledu rodičůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-14
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208087
dc.title.translatedThe role of modern technologies and the Internet in preschool children: The risks of their use from a perspective of their parentsen_US
dc.contributor.refereeŠťastná, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchodiska: Moderní technologie a internet používá stále rostoucí počet dětí v předškolním věku, avšak nejsou známy důsledky tohoto chování na vývoj jedince. Cíle: Hlavním cílem výzkumu je zmapovat problematiku používání moderních technologií a internetu u dětí v předškolním věku a zaměřit se na problémové, závislostní chování a rizika v souvislosti s těmito technologiemi na základě výpovědí rodičů. Metody: Data byla získána formou kvalitativního výzkumu s využitím polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí v předškolním věku. Celkem bylo realizováno 8 rozhovorů, které byly přepsány do podoby textu a dále upraveny s použitím metod kódování a kategorizace. Výsledky: Ve srovnání s ostatními technologiemi, děti v předškolním věku tráví nejvíce času sledováním televize a videí na YouTube. Tablet vlastní více než polovina dětí. Problémové či závislostní chování vzniká častěji při používání tabletu a mobilního zařízení než u jiných technologií. Rodiče podceňují rizika používání moderních technologií a internetu. Pravidla, která pro ně stanovují, vychází pouze z vlastního přesvědčení, jsou často nedostačující a vedou k nežádoucímu chování dětí. Závěr a doporučení: V oblasti rizik používání moderních technologií a internetu dětmi v předškolním věku je nutné pokračovat v dalším výzkumu. Rodiče by měli...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: The number of preschool children using modern technologies and the Internet is growing rapidly, but the consequences of this behaviour on individual development are unknown. Aim: The aim of this research is to map the issue of the use of modern technologies and the Internet by preschool children and to focus on problematic, addictive behaviour and risks related to these technologies based on the statements of the children's parents. Methods: The data were collected through qualitative research using a semi- structured interview with the parents. In total, 8 interviews were conducted, rewritten into text and further modified using coding and categorization methods. Results: One of the main findings of the study is that watching TV and YouTube videos dominates preschool children's media use. More than half of preschool children own a tablet. Problematic or addictive behaviour is more commonly caused by using tablets or mobile devices other than different technologies. Parents underestimate risks of the use of modern technologies and the Internet. They set rules based only on their own beliefs and the rules are often inadequate and lead to children's undesirable behaviour. Conclusion and recommendation: It is necessary to continue the research in the field of use of modern technologies...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV