Zobrazit minimální záznam

Visual Memory of Fragmented Scenes - Role of Detail and Extrapolation
dc.contributor.advisorLukavský, Jiří
dc.creatorKoppová, Kateřina
dc.date.accessioned2019-07-05T09:44:49Z
dc.date.available2019-07-05T09:44:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107309
dc.description.abstractKaždý den jsme vystaveni velkému množství vizuálních podnětů (scén). Není však stále jasné, jak dobře jsou tyto scény v paměti uloženy a pamatovány a jaká je role detailu vzhledem k paměti celého obrazu. Konkrétně, do jaké míry jsou pamatovány detaily a do jaké míry extrapolujeme z neviděného obsahu z prezentovaných částí. K prozkoumání této otázky jsme využili fragmentovaných scén (rozčleněných na 4x4 dílků), které se skládaly ze tří různých kategorií (vnitřní, vnější-přírodní a vnější-umělé) s různým počtem prezentovaných dílků (3, 5 a 8). Zajímá nás, jestli je nějaký vztah mezi počtem prezentovaných dílků a schopností rozpoznat, které dílky byly prezentované a které ne (přestože byly ze stejné fotografie). V analýze jsme se soustředili na charakteristiky SDT (signal detection theory), především na citlivost paměti (d') a bias. Byly provedeny dva experimenty a u obou byly zjištěny největší hodnoty správnosti v odpovědích u 3 zobrazených dílků (Exp.1: d'(n3) = 0,67; Exp.2: d'(n3) = 0,66), u kterých převažovala tendence biasu k záporným odpovědím (Exp.1: c(n3) = 0,27; Exp.2: c(n3) = 0,16). U počtu 5 a 8 dílků se správnost odpovědí snížila (Exp.1: d'(n5) = 0,35; d'(n8) = 0,34; Exp.2: d'(n5) = 0,39; d'(n8) = 0,41) a zároveň se bias přiklonil ke kladným odpovědím (Exp.1: c(n5) = -0,11, c(n8) = -0,34;...cs_CZ
dc.description.abstractEvery day we are exposed to huge amounts of visual stimuli (scenes). However, i tis not yet clear how accurately these scenes are stored and remembered, and what is the role of detail relative to the memory for the whole image. More specifically, to what extent the details are remembered and to what extent we extrapolate the unseen content from the presented details. We used fragmented scenes (broken to 4x4 grids) to investigate this question. Fragmented scenes were composed of three different theme categories (indoor, natural, man-made), each with different number of presented patches (3, 5 and 8). Our main research question is, whether there is any relationship between the number of presented patches and the ability to recognize which patches were presented and which were not (but still patches from the same photograph). In analysis we focus on Signal Detection Theory characteristics, mainly memory sensitivity (d') and bias. We run two experiments and in both the highest scores for (d') were for 3 patches (Exp.1: d'(n3) = 0,67; Exp.2: d'(n3) = 0,66) with bias towards negative answers (Exp.1: c(n3) = 0,27; Exp.2: c(n3) = 0,16). For 5 and 8 patches the (d') was lower (Exp.1: d'(n5) = 0,35; d'(n8) = 0,34; Exp.2: d'(n5) = 0,39; d'(n8) = 0,41) and in the same time bias was towards positive answers...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvisual short-term memory|signal detection theory|fragmented scenes|grid|categories of scenes|seenen_US
dc.subjectunseen patchesen_US
dc.subjectvizuální krátkodobá paměť|signal detection theory|fragmentované scény|mřížka|kategorie scén|viděnécs_CZ
dc.subjectneviděné dílkycs_CZ
dc.titleZapamatovávání fragmentovaných scén - role detailů a extrapolacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-21
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188672
dc.title.translatedVisual Memory of Fragmented Scenes - Role of Detail and Extrapolationen_US
dc.contributor.refereeKulišťák, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csKaždý den jsme vystaveni velkému množství vizuálních podnětů (scén). Není však stále jasné, jak dobře jsou tyto scény v paměti uloženy a pamatovány a jaká je role detailu vzhledem k paměti celého obrazu. Konkrétně, do jaké míry jsou pamatovány detaily a do jaké míry extrapolujeme z neviděného obsahu z prezentovaných částí. K prozkoumání této otázky jsme využili fragmentovaných scén (rozčleněných na 4x4 dílků), které se skládaly ze tří různých kategorií (vnitřní, vnější-přírodní a vnější-umělé) s různým počtem prezentovaných dílků (3, 5 a 8). Zajímá nás, jestli je nějaký vztah mezi počtem prezentovaných dílků a schopností rozpoznat, které dílky byly prezentované a které ne (přestože byly ze stejné fotografie). V analýze jsme se soustředili na charakteristiky SDT (signal detection theory), především na citlivost paměti (d') a bias. Byly provedeny dva experimenty a u obou byly zjištěny největší hodnoty správnosti v odpovědích u 3 zobrazených dílků (Exp.1: d'(n3) = 0,67; Exp.2: d'(n3) = 0,66), u kterých převažovala tendence biasu k záporným odpovědím (Exp.1: c(n3) = 0,27; Exp.2: c(n3) = 0,16). U počtu 5 a 8 dílků se správnost odpovědí snížila (Exp.1: d'(n5) = 0,35; d'(n8) = 0,34; Exp.2: d'(n5) = 0,39; d'(n8) = 0,41) a zároveň se bias přiklonil ke kladným odpovědím (Exp.1: c(n5) = -0,11, c(n8) = -0,34;...cs_CZ
uk.abstract.enEvery day we are exposed to huge amounts of visual stimuli (scenes). However, i tis not yet clear how accurately these scenes are stored and remembered, and what is the role of detail relative to the memory for the whole image. More specifically, to what extent the details are remembered and to what extent we extrapolate the unseen content from the presented details. We used fragmented scenes (broken to 4x4 grids) to investigate this question. Fragmented scenes were composed of three different theme categories (indoor, natural, man-made), each with different number of presented patches (3, 5 and 8). Our main research question is, whether there is any relationship between the number of presented patches and the ability to recognize which patches were presented and which were not (but still patches from the same photograph). In analysis we focus on Signal Detection Theory characteristics, mainly memory sensitivity (d') and bias. We run two experiments and in both the highest scores for (d') were for 3 patches (Exp.1: d'(n3) = 0,67; Exp.2: d'(n3) = 0,66) with bias towards negative answers (Exp.1: c(n3) = 0,27; Exp.2: c(n3) = 0,16). For 5 and 8 patches the (d') was lower (Exp.1: d'(n5) = 0,35; d'(n8) = 0,34; Exp.2: d'(n5) = 0,39; d'(n8) = 0,41) and in the same time bias was towards positive answers...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV