Corporate culture of social enterprises
Firemní kultura sociálních podniků
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107281Identifikátory
SIS: 204417
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, David
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální podnik, sociální podnikání, firemní kultura, hybridní organizace, organizační psychologie, interní komunikaceKlíčová slova (anglicky)
social enterprise, social entrepreneurship, corporate culture, hybrid organising, organisational psychology, internal communicationSociální podniky představují entity kombinující filozofie, procesy a strategie neziskového a komerčního sektoru. Jejich cílem je mít společenský dopad a v ideálním případě aplikuje obchodní model, který zajišťuje finanční soběstačnost a možnost reinvestovat výnosy k udržení růstu organizace. Tyto cíle se mohou v budoucnu střetávat, kdy se organizace musí rozhodovat, zda upřednostňovat společenský dopad nebo finanční zisk. Tento organizační model by měl mít důsledky pro zaměstnance z hlediska řízení, vztahů v organizaci a organizační psychologie. Proto se tato práce zaměří na firemní kulturu dvou sociálních podniků a bude studovat jejich firemní prostředí a aktéry v něm. Hlavním účelem je prozkoumat toto téma a nalézt společné znaky, které vyvstanou z výzkumu. Teoretická část popisuje čtyři různé konceptuální přístupy k sociálním podnikům. Poté je představena teorie firemní kultury včetně teoretických modelů, které vykreslují prvky charakterizující různé typy firemních kultur. Proměnné, které činí firemní kulturu sociálních podniků unikátní, jsou taktéž zahrnuty. Empirická část zahrnuje šest polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se záměrem nalézt společné znaky firemních kultur. V případě jednoho sociálního podniku je zahrnuto i pozorování k zaručení vyšší validity dat. Dohromady vzniklo dvanáct...
Social enterprises are entities that combine the philosophies, operations or strategies of both the non-profit and for-profit sector. They aim to have an impact on society while ideally incorporating a business model that ensures financial sustainability and ability to reinvest their profits to maintain growth. These goals might be conflicting in the long-term when the organisation has to make decisions on whether to priorities impact or profit. Such organisational model should have implications on the personnel in terms of management, organisational relationships and psychology. Thus, the focus of this thesis is to examine the corporate culture of two social enterprises and to study the organisations' environment and the social actors, where the main objective is to explore this topic and discover common themes that arise during the research. The literature review outlines several different conceptual approaches to social enterprises. Afterwards, the theory of corporate culture is presented, including models depicting elements that characterise different types of cultures and variables that make the corporate culture of social enterprises unique. In the empirical part, six in-depth semistructured interviews were conducted with the aim to search for common attributes. One case includes observations...