Show simple item record

Firemní kultura sociálních podniků
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorNguyen Chinh, Cong
dc.date.accessioned2019-07-04T10:07:55Z
dc.date.available2019-07-04T10:07:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107281
dc.description.abstractSociální podniky představují entity kombinující filozofie, procesy a strategie neziskového a komerčního sektoru. Jejich cílem je mít společenský dopad a v ideálním případě aplikuje obchodní model, který zajišťuje finanční soběstačnost a možnost reinvestovat výnosy k udržení růstu organizace. Tyto cíle se mohou v budoucnu střetávat, kdy se organizace musí rozhodovat, zda upřednostňovat společenský dopad nebo finanční zisk. Tento organizační model by měl mít důsledky pro zaměstnance z hlediska řízení, vztahů v organizaci a organizační psychologie. Proto se tato práce zaměří na firemní kulturu dvou sociálních podniků a bude studovat jejich firemní prostředí a aktéry v něm. Hlavním účelem je prozkoumat toto téma a nalézt společné znaky, které vyvstanou z výzkumu. Teoretická část popisuje čtyři různé konceptuální přístupy k sociálním podnikům. Poté je představena teorie firemní kultury včetně teoretických modelů, které vykreslují prvky charakterizující různé typy firemních kultur. Proměnné, které činí firemní kulturu sociálních podniků unikátní, jsou taktéž zahrnuty. Empirická část zahrnuje šest polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se záměrem nalézt společné znaky firemních kultur. V případě jednoho sociálního podniku je zahrnuto i pozorování k zaručení vyšší validity dat. Dohromady vzniklo dvanáct...cs_CZ
dc.description.abstractSocial enterprises are entities that combine the philosophies, operations or strategies of both the non-profit and for-profit sector. They aim to have an impact on society while ideally incorporating a business model that ensures financial sustainability and ability to reinvest their profits to maintain growth. These goals might be conflicting in the long-term when the organisation has to make decisions on whether to priorities impact or profit. Such organisational model should have implications on the personnel in terms of management, organisational relationships and psychology. Thus, the focus of this thesis is to examine the corporate culture of two social enterprises and to study the organisations' environment and the social actors, where the main objective is to explore this topic and discover common themes that arise during the research. The literature review outlines several different conceptual approaches to social enterprises. Afterwards, the theory of corporate culture is presented, including models depicting elements that characterise different types of cultures and variables that make the corporate culture of social enterprises unique. In the empirical part, six in-depth semistructured interviews were conducted with the aim to search for common attributes. One case includes observations...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsocial enterpriseen_US
dc.subjectsocial entrepreneurshipen_US
dc.subjectcorporate cultureen_US
dc.subjecthybrid organisingen_US
dc.subjectorganisational psychologyen_US
dc.subjectinternal communicationen_US
dc.subjectsociální podnikcs_CZ
dc.subjectsociální podnikánícs_CZ
dc.subjectfiremní kulturacs_CZ
dc.subjecthybridní organizacecs_CZ
dc.subjectorganizační psychologiecs_CZ
dc.subjectinterní komunikacecs_CZ
dc.titleCorporate culture of social enterprisesen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-13
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId204417
dc.title.translatedFiremní kultura sociálních podnikůcs_CZ
dc.contributor.refereeKlimeš, David
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSociální podniky představují entity kombinující filozofie, procesy a strategie neziskového a komerčního sektoru. Jejich cílem je mít společenský dopad a v ideálním případě aplikuje obchodní model, který zajišťuje finanční soběstačnost a možnost reinvestovat výnosy k udržení růstu organizace. Tyto cíle se mohou v budoucnu střetávat, kdy se organizace musí rozhodovat, zda upřednostňovat společenský dopad nebo finanční zisk. Tento organizační model by měl mít důsledky pro zaměstnance z hlediska řízení, vztahů v organizaci a organizační psychologie. Proto se tato práce zaměří na firemní kulturu dvou sociálních podniků a bude studovat jejich firemní prostředí a aktéry v něm. Hlavním účelem je prozkoumat toto téma a nalézt společné znaky, které vyvstanou z výzkumu. Teoretická část popisuje čtyři různé konceptuální přístupy k sociálním podnikům. Poté je představena teorie firemní kultury včetně teoretických modelů, které vykreslují prvky charakterizující různé typy firemních kultur. Proměnné, které činí firemní kulturu sociálních podniků unikátní, jsou taktéž zahrnuty. Empirická část zahrnuje šest polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se záměrem nalézt společné znaky firemních kultur. V případě jednoho sociálního podniku je zahrnuto i pozorování k zaručení vyšší validity dat. Dohromady vzniklo dvanáct...cs_CZ
uk.abstract.enSocial enterprises are entities that combine the philosophies, operations or strategies of both the non-profit and for-profit sector. They aim to have an impact on society while ideally incorporating a business model that ensures financial sustainability and ability to reinvest their profits to maintain growth. These goals might be conflicting in the long-term when the organisation has to make decisions on whether to priorities impact or profit. Such organisational model should have implications on the personnel in terms of management, organisational relationships and psychology. Thus, the focus of this thesis is to examine the corporate culture of two social enterprises and to study the organisations' environment and the social actors, where the main objective is to explore this topic and discover common themes that arise during the research. The literature review outlines several different conceptual approaches to social enterprises. Afterwards, the theory of corporate culture is presented, including models depicting elements that characterise different types of cultures and variables that make the corporate culture of social enterprises unique. In the empirical part, six in-depth semistructured interviews were conducted with the aim to search for common attributes. One case includes observations...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV