Srovnání efektivity vybraných nástrojů direct marketingu společnosti Sephora v předvánočním období 2017
The comparison of the effectiveness of chosen channels of direct marketing of Sephora company in the pre-Christmas period 2017
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107182Identifikátory
SIS: 204423
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Báča, Ladislav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
12. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Direct marketing, CRM, věrnostní programy, e-mailing, mailing, databáze, dataKlíčová slova (anglicky)
Direct marketing, CRM, loyalty programs, e-mailing, mailing, database, dataSpolečnost Sephora je v současnosti světovým leaderem maloobchodu s prestižním zbožím, který se zaměřuje převážně na kosmetiku a parfémy. Nedílnou součástí marketingové strategie této společnosti je i získání a udržení loajálních zákazníků, o což se firma snaží pomocí věrnostního klubu. Jelikož jsou členové tohoto klubu pro firmu opravdu důležití, Sephora ročně vynakládá velmi vysoké částky právě na komunikaci s těmito zákazníky, která probíhá formou vybraných nástrojů direct marketingu. Tato práce se věnuje představení direct marketingu a jeho jednotlivých nástrojů, jejich uplatnění i vyhodnocení jejich efektivity v praxi. Pro toto vyhodnocení si autorka vybrala předvánoční kampaň společnosti Sephora z roku 2017, na které se mohla osobně podílet. Teoretická část práce podrobně představuje také Customer related management (CRM), jeho druhy a přínosy společnosti, věrnostní programy, důležitost správné práce s databází a její segmentace. Všechny tyto prvky jsou totiž esenciální pro správně provedenou direct marketingovou kampaň. Praktická část práce podrobně rozebírá jednotlivé vlny předvánoční kampaně a v nich aplikované nástroje direct marketingu. Praktická část této práce byla zpracována metodou deskriptivní analýzy. Cílem této bakalářské práce je vyhodnocení a srovnání efektivity užitých nástrojů...
Sephora is currently the world leader in the beauty retail industry. Gaining and keeping loyal customers plays a significant part in its marketing strategy. Chosen tools for accomplishing this goal are the loyalty club and direct marketing communication targeting its members. The focus of the first part of this thesis is to introduce direct marketing and its main tools followed by their usage and practical evaluation. For this evaluation, the author chose Sephora's direct marketing campaign from the pre-Christmas period of 2017. Moreover, the theoretical part of this thesis presents Customer related management (CRM), its types and benefits to a company, loyalty clubs and the importance of impeccable database segmentation as all those elements are essential for a successful direct marketing campaign. The practical part of this thesis analyses the chosen segments of the pre-Christmas campaign and applied direct marketing tools. Chosen methodology for this part was descriptive analysis. The aim of the thesis is to evaluate and compare the effectiveness of chosen tools as well as to select the most effective ones for future communication between the company and its customers which could lead to more effective allocation of company's monetary resources.