Role vzdělávání v současné jemenské společnosti
Role of education in contemporary Yemeni society
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/10492Identifikátory
SIS: 27987
Kolekce
- Kvalifikační práce [23775]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neusarová, Jana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
28. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V únoru roku 2006 jsem byl přijat na dobrovolnický projekt evropské sítě GLEN (Global Education Network of Young Europeans), sdružující dvanáct dobrovolnických organizací ze stejného počtu zemí Evropské unie. Cílem tohoto programu je vysílat mladé dobrovolníky na krátkodobé projekty do zemí tzv. globálního Jihu za účelem jejich pozdějšího angažmá v oblasti rozvojové spolupráce, zvyšování veřejného povědomí o globálních tématech a podpoře myšlenek udržitelného rozvoje a zodpovědné rozvojové politiky. Můj projekt se týkal organizování a realizace vzdělávacího programu o globálních tématech v dívčím komunitním vzdělávacím centru Girls World Communication Center v hlavním městě Jemenu, Sana'a. Zhruba v té době se zrodila myšlenka na zajímavé téma k bakalářské práci, které se později ustálilo do názvu "Role vzdělávání v současné jemenské společnosti". Mezi ústřední témata na poli rozvojové spolupráce patří podpora vzdělávání, které se stalo jedním z účinných nástrojů socioekonomického pokroku v současném globalizujícím se světě. Tento fenomén můžeme pozorovat na důrazu, jaký kladou vlády vyspělých zemí na investice do veřejného vzdělávání na všech úrovních a zejména na podporu celoživotního učení. Právo na vzdělání se také stalo univerzálním lidským právem, kterého je však zbavena výrazná část světové populace,...