Teleworking a informační pracovníci
Teleworking and information professional
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/10380Identifikátory
SIS: 28091
Kolekce
- Kvalifikační práce [22834]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slámová, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
28. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce pojednává o pracovní metodě nazývané teleworking a jejímu možnému uplatnění v informační a knihovnické oblasti. V první kapitole se autor zabývá vymezením pojmu teleworking, jeho charakteristikou a definicí. Ve druhé kapitole je pojednáno o vzniku, vývoji a historickém pozadí teleworkingu. Ve třetí kapitole uvedeno, pro které knihovnické pracovní pozice je teleworking vhodný a čtvrtá kapitola je věnována možnostem využívání teleworkingu v informačním sektoru. Pátá a šestá kapitola představuje průzkum využití distanční metody práce v českých, respektive zahraničních knihovnách, sedmá kapitola prezentuje výsledky průzkumu "Využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci v roce 2006", konkrétně kapitoly týkající se nasycení české společnosti výpočetní technikou, připojením k internetu a znalostmi práce s nimi. V dalších kapitolách jsou řešeny aspekty teleworkingu týkající se zaměstnavatelů a také legislativní podchycení této metody v Zákoníku práce. Velký prostor je pak věnován aspektům distanční metody práce ve vztahu k zaměstnancům - jaká úskalí je čekají při práci doma, jak se s nimi vypořádat a naopak jaké benefity práce mimo budovu zaměstnavatele přináší. Poslední kapitola je věnována potřebnému technickému zázemí teleworkingu.