Analýza facebookového profilu studentky Střední školy Waldorfské lyceum
Facebook profile page analysis of a student of Waldorské lyceum secondary school
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103562Identifiers
Study Information System: 191344
Collections
- Kvalifikační práce [23201]
Author
Advisor
Referee
Koťa, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
6. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
dospívání|Facebook|média|sociální síť|sekundární vzdělávání|volný čas|waldorfská škola|waldorfská pedagogika|gymnáziumKeywords (English)
maturing|Facebook|media|social network|secondary schools|spare time|students|waldorf school|waldorf pedagogy|grammar schoolNásledující text se zabývá tématem užívání sociální sítě Facebook studenty střední školy. Teoretická část práce obsahuje základní informace týkající se problematiky médií a Facebooku, středního školství s důrazem na waldorfské školy a přehled období dospívání. Výzkumná část práce je tvořena analýzou dvou facebookových profilů doplněnou dotazníkovým šetřením. Objekty analýzy je studentka gymnázia a studentka střední waldorfské školy.
The following text deals with the usage of the social media Facebook by high school students. The theoretical part contains basic information connected to the media and Facebook, high schools with the emphasis on Waldorf schools and the overview of the adolescence. The practical part of the thesis contains analyses of two Facebook profiles complemented by surveys. The object of the analysis is a high school student and a student of Waldorf high school.