Typologie zákaznic společnosti Jdu běhat s.r.o
Typology of clients of company Jdu běhat s.r.o
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101981Identifiers
Study Information System: 184459
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Crossan, William Morea
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
běh, motivace, ženy, typologie, segmentace, k-meansKeywords (English)
running, motivation, women, typology, segmentation, k-meansNázev: Typologie zákaznic společnosti Jdu běhat s.r.o Cíle: Hlavním cílem této práce bylo navrhnout typologii zákaznic společnosti Jdu běhat Data pro tvorbu typologie byly získány prostřednictvím marketingový výzkumu. Základním souborem bylo 4 zákaznic. V syntetické části byla typologie navržena prostřednictvím metody k Výsledky: Výsledky z dotazníkového šetření jsou prezentovány prostřednictvím grafů v analytické části. V syntetické časti práce je popsán charakter každého ze třech navržených segmentů Klíčová slova: běh, motivace, ženy, typologie, segmentace, k
Title: Typology of clients of company Jdu běhat s.r.o Objectives: The main aim of this thesis has been to design the typology of clients of company Jdu běhat s.r.o. Methods: The data have been collected by means of quantitative marketing research. The basic set was represented by 408 attendants. In the synthetic part of thesis the typology has been devised via by methods of k-means. Results: The results of questionary research are presented through graphs in the analytical section. The synthetic section of the thesis is devoted to the description of the character of each of the three suggested segments. Keywords: running, motivation, women, typology, segmentation, k-means